College maait biodiversiteit weg!

De afgelopen weken is het menig Westlander opgevallen dat de maaimachines van de gemeente de bermen en oevers volledig kort maaien. Het is de fractie van D66 Westland een doorn in het oog, zo laat de partij blijken in schriftelijke vragen aan het college.

Maaibeleid

“Afgelopen raadsvergadering maakten sommige partijen zich enorm druk over de groei van al deze bloemen en planten”, aldus fractievoorzitter Benjamin Hofland, “maar ik moet bekennen dat ik de afgelopen weken heb genoten van alles wat groeide en bloeide en alle kleuren die dit met zich meebracht. Nu wordt helaas alles volledig met de grond gelijk gemaakt en blijft er niks van over.”

D66 Westland vindt dat het maaien de druk op de biodiversiteit vergroot en dat het onder andere insecten belemmert om te overwinteren. “Het is zonde dat al deze prachtige kleuren compleet verdwijnen uit onze weinig groene gemeente. Ook is er door het maaibeleid flinke schade aan de biodiversiteit aangebracht. Wij dringen er bij het college sterk op aan om hier voor de komende jaren eens goed naar te kijken, want dit kan zo écht niet”, aldus Benjamin Hofland.

Beeld: D66