Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Jonge Democraten

Jonge democraten

De Jonge Democraten (JD) is met ruim 5500 leden een van de grootste politieke jongerenorganisaties van Nederland. De JD is in 1984 opgericht in Amsterdam door een groep politiek geëngageerde jongeren (12 -30 jaar) die in lijn met D66 een nieuwe wind door de politiek wilden laten waaien.

Politiek

De JD is geïnteresseerd in politiek in al haar facetten, hebben hun eigen mening en willen daar iets mee doen. Daarom organiseert zij talloze activiteiten variërend van thematische debatavonden, trainingen, excursies, maar ook borrels en andere gezellige evenementen, zoals beachvolleybalwedstrijden.

Onafhankelijkheid Jonge Democraten

De Jonge Democraten zijn weliswaar verbonden met D66, maar denken altijd onafhankelijk en vragen aandacht om alles wat zij in de Nederlandse politiek anders willen zien, daarbij maakt de kleur van het voorstel niet uit. Met het ontwikkelen en uitdragen van toekomstgerichte ideeën speelt de JD haar eigen rol in het politieke spectrum, en dient zij om D66 scherp te houden.

Leden van D66 tot en met 27 jaar kunnen voor 25 euro per jaar zowel van D66 als van de JD lid worden (combi-lidmaatschap).

Naar de website van de Jonge Democraten

Laatst gewijzigd op 28 maart 2017