Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Stientje van Veldhoven

Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat

46 jaar

Rijswijk (ZH)

Stientje van Veldhoven (1973) is namens D66 staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat in het kabinet Rutte-III.

Van Veldhoven begon haar carrière in Brussel, waar ze voor het Europees Parlement werkte. Daar zag ze voor het eerst ‘politiek in de praktijk’ en dat liet haar niet meer los. Nadat ze een aantal jaren bij het ministerie van Economische Zaken werkte, werd ze diplomate in Brussel, eerst bij de Nederlandse Vertegenwoordiging van de Europese Unie en daarna bij de Europese Commissie.

Van juni 2010 tot en met oktober 2017 was Van Veldhoven lid van de Tweede Kamer voor D66. Bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017 stond ze op nummer twee op de kandidatenlijst. In 2011 en 2012 werd zij uitgeroepen tot groenste politicus, in 2014 tot duurzaamste Tweede Kamerlid. Mede door haar inzet op thema’s als klimaat & energie, duurzaamheid en gaswinning is dit het groenste regeerakkoord ooit.

Portefeuilles

Milieu, Bodem, Openbaar vervoer en spoor, Fietsbeleid, KNMI, Autoriteit Nucleaire veiligheid, Planbureau Leefomgeving

Meer van Stientje van Veldhoven