Sjoerd Warmerdam

Kandidaat Tweede Kamerlid. - Beeld: Sjoerd Warmerdam

Sjoerd Warmerdam is 34 jaar en woont in Amsterdam.

• 34 jaar
  • Amsterdam
  • Hij/hem

“Gezondheid is zoveel meer dan alleen niet ziek zijn.” – Sjoerd Warmerdam

Als het aan Sjoerd ligt, kan iedereen zichzelf zijn. De 34-jarige Amsterdamse Hagenees zet zich daarom in voor gelijkheid. Hij ziet dat de samenleving verhard en dat mensen niet meer naar mensen willen luisteren die anders denken of zijn dan zijzelf. Hier wil Sjoerd verandering in brengen. Zodat alle mensen de vrijheid hebben om keuzes te maken over hun eigen leven, hun gezinsvorm en de manier waarop zij oud worden. Want we zijn alleen écht vrij als we dat samen zijn.

In de Kamer zet hij zich in voor de mentale gezondheid van alle Nederlanders, maar vooral die van jonge mensen. Want gezondheid is zoveel meer dan alleen ‘niet ziek zijn’. Gezondheid is de vrijheid hebben om jezelf te kunnen ontplooien.

Sjoerd is geboren en getogen in Den Haag, maar verliet deze stad al op zijn achttiende voor Amsterdam. Hier heeft hij in de gemeenteraad van D66 gezeten, waar hij zich inzette voor onder andere de gezondheid van Amsterdammers. Mocht je hem ooit wakker moeten maken, dan met een ontbijtje op bed met Barack Obama én Michelle Obama.