Maartje Jansen

Beeld: Jeroen Mooijman

“Ik ben lid geworden vanwege de realiteitszin van D66. Vanwege de focus op klimaat en het internationale perspectief van de partij. Maar D66 betekent voor mij ook veel waardevolle vriendschappen.” Als internationaal secretaris versterkt Maartje Jansen het sociaal-liberalisme in de wereld. Door meer samenwerking en trainingen.

• 44 jaar
  • Amsterdam

Maartje werkte eerder al voor D66 Internationaal. Ook was ze actief in de Regio Buitenland en voor de Business Club van D66. Die ervaring neemt ze mee als internationaal secretaris. “We moeten onze invloed inzetten voor een progressieve liberale politiek in Europa. Daarnaast wil ik ons werk inzetten voor bijvoorbeeld Wit-Russische jongeren en Tunesische mensenrechtenorganisaties. Dat heeft veel effect.”

Ook wil Maartje de Europese verkiezingen van 2024 winnen. Want een sterk D66 is nodig om ALDE te versterken en Europa vooruit te brengen. “Daarnaast wordt het Caribisch Netwerk een goede plek in onze vereniging voor iedereen die zich verwant voelt aan de Caribische delen van ons Koninkrijk.”