Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Ingrid van Engelshoven

Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

52 jaar

Den Haag

Ingrid van Engelshoven (1966) is namens D66 minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Al in haar studententijd was Van Engelshoven actief voor D66, als afdelingsvoorzitter van D66 Nijmegen. Ze werkte als beleidsmedewerker en fractiesecretaris bij de Tweede Kamerfractie. Van 2007 tot en met 2013 was van Engelshoven partijvoorzitter. Van 2010 tot en met 2017 was Van Engelshoven wethouder voor D66 in Den Haag. Daar maakte ze zich hard voor gelijke kansen in het onderwijs. Onder haar verantwoordelijkheid verdwenen zeer zwakke scholen in Den Haag.

In 2015 kreeg Van Engelshoven de Els Borst Inspiratieprijs, voor haar inzet om meer vrouwen in de politiek te krijgen.

Portefeuilles

MBO, Hoger onderwijs, Wetenschapsbeleid, Volwasseneducatie, Leraren (beleid en opleidingen), Cultuur, Monumenten, Emancipatie, DUO, Inspectie

Meer van Ingrid van Engelshoven