Hülya Kat

Wat Hülya voor jou wil veranderen.

Hülya Kat - Beeld: Phil Nijhuis

Hülya Kat was van maart 2021 tot december 2023 lid van de Tweede Kamer voor D66. Ze heeft zich sterk gemaakt voor alle mensen die niet zo makkelijk mee kunnen komen.

• 40 jaar
  • IJmuiden
  • Den Haag

Er zijn weinig mensen zo begaan met het lot van andere mensen, zoals Hülya dat is. Zij heeft haar hele leven in het teken gezet van het helpen van andere mensen.

Haar politieke avontuur begon al eerder; met de opkomst van Pim Fortuyn voelde zij het politieke vuurtje branden. Dit resulteerde in acht jaar raadslidmaatschap in de raad van Velsen en drie jaar in de raad van Amsterdam. Hülya brengt een hoop ervaring met zich mee. Deze ervaring uit zich in het willen nemen van impopulaire maatregelen, wanneer dit nodig is. Niet achter de troepen aan, maar voor de troepen uit.

Hülya heeft een groot multicultureel bewustzijn waarmee zij een brug probeert te slaan tussen culturen en levenswijzen. Als échte bruggenbouwer praat zij met de mensen in plaats van over hen. Om te zorgen dat wij met behoorlijk bestuur de juiste richting opgaan.

“Voor een eerlijke, simpele en begripvolle overheid.”
– Hülya Kat

Hülya Kat helpt vrijwilligers van de Voedselbank: “Niemand mag hier in de schulden zitten.”

Samen met tientallen vrijwilligers hielp Kamerlid Hülya Kat met het inpakken van voedselpakketten voor mensen die iedere maand niet goed rond kunnen komen. Het is een fantastische organisatie, maar eigenlijk zou niemand in Nederland afhankelijk moeten zijn van de Voedselbank. In een ideale wereld zouden ze dan ook niet meer bestaan, want iedereen moet in ons land goed rond kunnen komen.

Daarom zeggen wij:

• Verhoog het minimumloon
  • Verhoog de uitkeringen
  • Help mensen met schulden, niet eenmalig maar vaker

Hülya Kat helpt mee bij de Voedselbank.

Tweede Kamerlid Hülya Kat op bezoek bij de Voedselbank. - Beeld: D66