Blijf op de hoogte

Eerste Kamerlid

64 jaar

Groningen

Henk Pijlman (1955) is sinds juni 2015 lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal.

Alles begint met onderwijs en kansengelijkheid. Iedereen verdient de kans om het beste uit zichzelf te halen. D66 is liberaal waar het kan en sociaal waar het moet. Ieder mens moet zich optimaal kunnen ontplooien maar dat kan alleen als je geworteld bent in en je verantwoordelijk voelt voor de gemeenschap.

Onderwijs is de rode draad in mijn loopbaan. Als wethouder ontwikkelde ik de Vensterschool. Later vaak Brede school genoemd. Nu probeer ik op het HBO het onderwijs zo in te richten dat studenten maximale kansen krijgen en zich verantwoordelijk voelen voor onze maatschappij. Met mijn maatschappelijke ervaring lever ik graag een bijdrage aan het werk van de Eerste Kamer.

Portefeuilles

Binnenlandse Zaken (Wonen en Bouwen), Energie, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Onderwijs en Cultuur.

CV

Bekijk het actuele CV van Henk Pijlman op de website van de Eerste Kamer.

Meer van Henk Pijlman
Alles begint met onderwijs. Iedereen verdient de kans om het beste uit zichzelf te halen.
- Henk Pijlman

Nu is het moment.