Alexander Hammelburg

Bekijk de video van Alexander

Alexander Hammelburg – Kandidaat-Kamerlid nr. 23 voor de Tweede Kamerverkiezingen 2021.

Kandidaat-Kamerlid
Nr. 23

In een wereld waar democratische waarden onder druk staan, moeten wij een vuist maken tegen onverdraagzaamheid en uitholling van democratie en rechtstaat. Dat vraagt om een sterke democratische koers waar we continu opkomen voor diegenen die het meest onder druk staan en stap voor stap bouwen aan een Nederland en Europa van de toekomst waar je de vrijheid hebt en voelt om jezelf tot het volst te ontplooien. Waar de staat je beschermt en ondersteunt.

Miljoenen Nederlanders snakken naar dat nog mooiere Nederland. Ik ook. Misschien wel meer nog door mijn joodse achtergrond en de herinneringen van generaties boven mij. Misschien wel omdat ik homoseksueel ben en te maken heb gehad met discriminatie en geweld, is langs de zijlijn staan geen optie.

Als lobbyist ondersteun ik LHBTI-activisten om hun recht op te eisen bij de Verenigde Naties.
Samen bouwen we aan een internationaal recht dat de mensenrechten van LHBTI’s beschermt. Samen creëer we de mogelijkheid om landen aan te spreken op hun verantwoordelijkheid om discriminatie en geweld te stoppen. We bouwen allianties, omdat we allemaal weten dat niemand buitengesloten mag worden. Dat niemand zich onveilig mag voelen om wie hij is. Dat niemand hoeft te vrezen voor dakloosheid, werkloosheid of ongelijke toegang tot gezondheidszorg en onderwijs.

Ook in de Amsterdamse Gemeenteraad houd ik me bezig met mensen die historisch te weinig aandacht kregen, niet werden erkend in hun rechten of tot de dag van vandaag worden gediscrimineerd en vrezen voor een toenemend geweld op straat. Of dat nou gaat om mensen met een middeninkomen toegang te geven op de Amsterdamse woningmarkt, het bieden van een veilige werkplek voor sekswerkers, behoud van de cultuur van woonwagenbewoners, of zorgen dat joodse winkeliers hun gasten in veiligheid kunnen verwelkomen. Al dit werk hoop ik door te mogen zetten in de Tweede Kamer.

Meer over Alexander Hammelburg

1. Woonplaats: Amsterdam
  2. Leeftijd: 38 jaar
  3. Beroep: Internationaal beleidsmedewerker COC Nederland, Gemeenteraadslid D66 Amsterdam