Theme

In ons verkiezingsprogramma staat dat Goes de belangrijkste OV hub of knooppunt moet worden. Een punt waar openbaar vervoer, deel vervoer en fietsers bij elkaar komt en waar je je reis kunt vervolgen in ander vervoer. Erg belangrijk om Goes als stad en de dorpen bereikbaar te houden in de toekomst.

Afgelopen week hebben we met een een werkbezoek gebracht aan het repair café in Schore. We hebben een zeer positieve indruk gekregen over het functioneren van een repair café. Op de druk bezochte ochtend werden allerlei reparaties uitgevoerd, van boormachines tot truien.

De werkgroep Raad zoekt Diversiteit gaat onder voorzitterschap van Jeroen van de Merwe aan de slag met zichtbaarheid van de gemeenteraad en raadsleden, met het organiseren van een cursus "Politiek Actief" en "Gast van de raad". Verder gaat de werkgroep kijken tijdens welke bijeenkomsten de werkgroep deze activiteiten onder de aandacht gaat brengen.

Donderdag 2 november was de jaarlijkse begrotingsraad in Goes. Hierin geven politieke partijen aan wat ze belangrijk vinden voor de komende jaren en wordt de begroting vastgesteld. De programmabegroting voor 2024-2027 is unaniem aangenomen door de gemeenteraad. We hebben in het bijzonder gepleit voor: financiën op orde, aandacht voor eenzaamheid, het klimaatprogramma, gemeentelijke dienstverlening en participatie.

Op initiatief van Alex Hammelbug van D66 in samenwerking met PvdA/Groenlinks zijn de nondiscriminatiegronden van artikel 1 van de grondwet uitgebreid. Artikel 1 hangt ook in de Gemeenteraadszaal in Goes. Deze tekst is na het aanpassen van de tekst in de grondwet, nu ook aangepast aan de muur in de raadszaal.

D66 Goes zoekt een enthousiaste en creatieve assistent, die de D66 fractie ondersteunt tijdens het fractie-overleg en de pr verzorgt van D66 Goes. De fractie-assistent zorgt ervoor dat de raads- en steunfractieleden op de hoogte zijn van er wat speelt in de gemeenteraad.

In de afgelopen periode hebben we in de gemeenteraad 3 moties en 3 amendementen ingediend. 2 moties zijn aangenomen ??. Hier een samenvatting.

Toont 24 van 73