Theme

Vaak hoor ik het argument dat het werk in de gemeenteraad veel tijd kost en dat besluiten traag tot stand komen. Dat klopt ook wel, maar het zorgt er tegelijkertijd voor dat alle kanten worden belicht en goed worden besproken voordat een beslissing wordt genomen. Hier een voorbeeld van een onderwerp wat al jaren op de agenda staat, al veel gesprekken heeft opgeleverd en waar veel discussie in is gaan zitten om uiteindelijk tot een goed besluit te komen.

In ons verkiezingsprogramma staat dat Goes de belangrijkste OV hub of knooppunt moet worden. Een punt waar openbaar vervoer, deel vervoer en fietsers bij elkaar komt en waar je je reis kunt vervolgen in ander vervoer. Erg belangrijk om Goes als stad en de dorpen bereikbaar te houden in de toekomst.

Afgelopen week hebben we met een een werkbezoek gebracht aan het repair café in Schore. We hebben een zeer positieve indruk gekregen over het functioneren van een repair café. Op de druk bezochte ochtend werden allerlei reparaties uitgevoerd, van boormachines tot truien.

De werkgroep Raad zoekt Diversiteit gaat onder voorzitterschap van Jeroen van de Merwe aan de slag met zichtbaarheid van de gemeenteraad en raadsleden, met het organiseren van een cursus "Politiek Actief" en "Gast van de raad". Verder gaat de werkgroep kijken tijdens welke bijeenkomsten de werkgroep deze activiteiten onder de aandacht gaat brengen.

Donderdag 2 november was de jaarlijkse begrotingsraad in Goes. Hierin geven politieke partijen aan wat ze belangrijk vinden voor de komende jaren en wordt de begroting vastgesteld. De programmabegroting voor 2024-2027 is unaniem aangenomen door de gemeenteraad. We hebben in het bijzonder gepleit voor: financiën op orde, aandacht voor eenzaamheid, het klimaatprogramma, gemeentelijke dienstverlening en participatie.

Op initiatief van Alex Hammelbug van D66 in samenwerking met PvdA/Groenlinks zijn de nondiscriminatiegronden van artikel 1 van de grondwet uitgebreid. Artikel 1 hangt ook in de Gemeenteraadszaal in Goes. Deze tekst is na het aanpassen van de tekst in de grondwet, nu ook aangepast aan de muur in de raadszaal.

Toont 24 van 77