Joey Koops gekozen als lijsttrekker in Emmen

De leden van D66 Zuidoost-Drenthe woonachtig in de gemeente Emmen hebben Joey Koops (29) tot lijsttrekker gekozen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.

Emmen verdient D66.

Het bestuur is blij met deze verkiezing. Voorzitter Gijsbert Six: “Na twee raadsperiodes houden onze beide raadsleden in Emmen ermee op. Het is mooi dat een van onze jonge leden het stokje overneemt. Joey is al een aantal jaren actief binnen D66 en heeft al de nodige ervaring opgedaan. Hij zal D66 vol enthousiasme aanvoeren op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen.”

Op dit moment is D66 vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Emmen met 2 van de 39 raadszetels. D66 wil dit resultaat op 16 maart 2022 bij de gemeenteraadsverkiezingen flink overtreffen. De verkiezing van lijsttrekker Joey Koops wordt daarbij als een eerste grote stap gezien.

Joey Koops: “Ik ben bijzonder vereerd met het in mij gestelde vertrouwen, door zowel de leden, als door de huidige fractie. De gemeente Emmen verdient een sterk, progressief verhaal met duidelijke ambities op het gebied van onderwijs, klimaat, cultuur, werk en wonen. Emmen verdient D66.”

Kandidatenlijst

De kandidaatstelling voor de overige kandidaten, die op de D66-lijst willen voor de gemeenteraad, is gestart. Een lijstadviescommissie bestaande uit 3 leden, waaronder de voorzitter van D66 Zuidoost-Drenthe, Gijsbert Six, en de lijsttrekker, Joey Koops, onder voorzitterschap van een van de leden, Marjam Schmitz, leggen een advies aan de leden voor. Uiteindelijk bepalen de leden van D66 Zuidoost-Drenthe woonachtig in de gemeente Emmen de volgorde van de kandidatenlijst. De interne stemming vindt na de zomer plaats.