Gelukkig zijn we hier

Voorwoord Joey Koops

Beste Emmenaren,

Er is iets bijzonders gebeurd in de afgelopen jaren in Emmen. Onder aanvoering van het promotiesucces van FC Emmen riepen we allemaal, van jong tot oud en van zand tot veen: “Hier kom ik weg!” Het ging even niet meer over die landelijke lijstjes waar we zo vaak onderaan bungelen, die negatieve manier waarop we regelmatig in het landelijke nieuws weergegeven worden, we hadden het even niet over armoede, overgewicht en laaggeletterdheid, daarentegen – we durfden het weer te zeggen: “Wij zijn trots op Emmen!”

Ik ben een trotse Emmenaar. Ik ben ook de trotse lijsttrekker van D66 Emmen.

Het verkiezingsprogramma dat voor u ligt is een weerspiegeling van de trots die ik voel. De trots waar elke kandidaat op de verkiezingslijst van D66 Emmen op bouwt. De trots die wij allemaal voelden toen het Raadhuisplein ontplofte toen ons FC Emmen promoveerde.

Het is nu zaak om die trots om te zetten in beleid. De gemeente Emmen verdient een progressieve partij die niet toegeeft aan het conservatieve onderbuikgevoel, maar die bovenal u als inwoner weer op één zet. Emmen verdient D66.

U verdient een gemeente die met u meedenkt over hoe we de klimaattransitie haal- en betaalbaar kunnen maken. U verdient een gemeente die ervoor zorgt dat u en uw kinderen de beste kansen in het onderwijs krijgen. U verdient een gemeente die wonen als recht ziet – en niet als investeringskans. U verdient een gemeente die ervoor zorgt dat er voldoende banen zijn. U verdient een gemeente die u de ruimte geeft om te ondernemen. U verdient een gemeente waarin u altijd de juiste, liefdevolle zorg ontvangt. U verdient een gemeente waarin u uzelf kunt zijn. U verdient een gemeente waarin u zich geen zorgen hoeft te maken over het op slot doen van uw achterdeur. U verdient een gemeente waar u van sport kunt genieten en door kunst kunt groeien.

D66 Emmen heeft zich tot de grootste uitdaging gesteld om werk te maken van uw vertrouwen. U verdient beter. Beter dan verbroken verkiezingsbeloftes. Beter dan een participatieladder met maar één trede. Beter dan een college met nauwelijks een stem in Den Haag.

Dit verkiezingsprogramma bevat de bouwstenen van onze ambitie. Hopelijk geeft het u de trots en het vertrouwen D66 Emmen op 16 maart 2022 uw stem te gunnen.

Dankbare groet,

Joey Koops,