Niet in hoger beroep tegen het klimaat

De gemeente Ede haalt de klimaatdoelen voor 2022 niet. De opwekking van duurzame energie loopt achter bij de doelen uit het bestuursakkoord. Dat kwam bijvoorbeeld omdat de raad weigerde een zonneveld toe te staan op Nergena. Ondanks dat er veel aandacht was besteed aan een goede inpassing en de grond zou worden gebruikt om onderzoek te doen naar duurzame energie door de Wageningen Universiteit.

Verantwoordelijkheid nemen

De rechter heeft een streep gezet door die weigering van de raad. Volgens de rechter heeft de raad het verzoek op onredelijke gronden afgewezen. Op 18 november heeft de raad zelfs besloten in hoger beroep te gaan. Dat vindt D66 onbegrijpelijk. Wij willen dat de gemeente Ede eens verantwoordelijkheid neemt voor het klimaat! Laten we alles op alles zetten om de klimaatdoelen te halen in plaats van eronderuit te komen. Helaas stemden alleen PvdA en D66 tegen het hoger beroep. We vinden het jammer dat alle coalitiepartijen behalve het CDA niet eens deelnamen aan het debat over dit besluit.