Sterk team in de fractie

De fractie van D66 Zevenaar heeft twee raadszetels sinds de verkiezingen van maart 2022. Eén voor Peter Pollmann die tevens fractievoorzitter is en de tweede zetel is nu voor Ben van Bindsbergen. Lees hier meer over onze nieuwe volksvertegenwoordigers.

Raadslid

Ben van Bindsbergen is op 21 december geïnstalleerd als raadslid en heeft daarmee Rilana Draisma opgevolgd. Ben is voor D66 ruim 4,5 jaar lid geweest van de raadscommissie Middelen en hij is zo’n 6 jaar actief als fractievolger.
Rilana heeft zich voorgenomen om binnenkort te verhuizen buiten onze gemeente en wil daarom nu het stokje doorgeven. Met deze vroegtijdige keuze wil Rilana de kiezers en de raad duidelijkheid bieden. Wij danken haar voor deze beslissing en haar inzet in de afgelopen 3 jaar als fractievolger en raadslid.

Commissie Middelen

De plaats in de commissie Middelen is op 19 januari 2023 overgenomen door Ingrid van Helvert. Ingrid zet zich sinds 1,5 jaar in voor de steunfractie en is mede verantwoordelijk geweest voor de succesvolle verkiezingscampagne in 2022. Ingrid pakte ook de voorzittershamer op in ons afdelingsbestuur van D66 Liemers-Grensland.

Commissie Ruimte

In de commissie Ruimte is D66 sinds oktober vertegenwoordigd door Jesse Opdam. Jesse is eveneens zo’n 1,5 jaar actief als fractievolger. Voor onze fractie en het afdelingsbestuur is hij ook als penningmeester aan de slag gegaan. Werk genoeg voor onze trouwe fractievolger! In de commissie Ruimte volgde hij Erik Verkampen op, die hier ruim 3 jaar zitting had. Erik legde zijn politieke taken neer omdat zijn werkgever hem een opdracht gaf bij de gemeente Zevenaar.

Commissie Samenleving

In de commissie Samenleving wordt D66 Zevenaar vertegenwoordigd door Hans Lombarts. Hij heeft een enorme dossierkennis. Ook behoort hij tot de oprichters van de fractie D66 Zevenaar, ruim 30 jaar geleden. Hans heeft ook vele functies en lidmaatschappen binnen D66 Zevenaar vervuld.