Tommie Mertens verlaat D66 Waalwijk

Fractievoorzitter Tommie Mertens verlaat de fractie van D66 Waalwijk. Hij vervolgt per 21 juli zijn politieke loopbaan in de gemeente Geertruidenberg als (beoogd) wethouder. Intern kijken we naar een passende invulling voor de vrijkomende zetel in de Waalwijkse gemeenteraad. Na het zomerreces wordt Tommies opvolger beëdigd. Tot die tijd is Hans Metzke het aanspreekpunt voor alle vragen met betrekking tot de fractie en het raadswerk.

Als fractie vinden we het jammer dat Tommie ons verlaat. Niet alleen als politicus, maar ook als mens wordt Tommie zeer gewaardeerd. We zijn dan ook blij dat Tommie nog voor een passend slotstuk op zijn raadslidmaatschap kan zorgen tijdens het Kaderstellend debat op donderdag 14 juli.

We kunnen ons voorstellen dat er vragen zijn over de opvolging van Tommie. Te meer omdat onze fractie in de vorige raadsperiode een zetel leeg heeft moeten laten. We kunnen iedereen geruststellen, dankzij een doordachte en grondige selectieprocedure voor de kieslijst van de afgelopen Gemeenteraadsverkiezingen, hebben we meerdere kandidaten die niet alleen een toevoeging zijn voor de Waalwijkse gemeenteraad, maar ook hebben toegezegd een eventuele zetel te willen innemen.

We wensen Tommie nogmaals ontzettend veel wijsheid en geluk toe in zijn nieuwe functie. Geertruidenberg is een topper rijker.

Tommie Mertens - Beeld: Saskia Moerman