D66 Waalwijk trots op ‘historisch’ coalitieakkoord

Een woning voor iedereen, een duurzame toekomst en kansen voor jong en oud. Dat waren de speerpunten uit ons verkiezingsprogramma. We zijn dan ook trots dat we deze idealen terugzien in het nieuwe coalitieakkoord; een akkoord waaraan wij zelf hebben meegeschreven. D66 Waalwijk verruilt de oppositiebankjes voor het eerst in de Waalwijkse geschiedenis voor die van de coalitie. Daarmee leveren wij ook voor het eerst een wethouder. We zijn trots dat Sheila Schuijffel de komende vier jaar uw wethouder is voor de portefeuilles: duurzaamheid, participatie en inclusie.

V.l.n.r.: Niels Kieboom – Van Heesch, Sheila Schuijffel, Tommie Mertens en Hans Metzke - Beeld: D66 Waalwijk

Samen werken aan de toekomst. Dat is de titel van het nieuwe coalitieakkoord. En dat is precies waar wij ons de afgelopen jaren hard voor hebben gemaakt. Wij staan voor constructieve en pragmatische politiek en doen dat met een uitgestoken hand. Als oppositiepartij hebben we dat de afgelopen raadsperioden gedaan en dat blijven we ook als coalitiepartij doen. Samenwerken doe je immers samen. We staan open voor de oppositie, maar ook voor de ideeën en suggesties van alle Waalwijkers, Sprang-Capellenaren en Waspikkers. Dit hebben we bij de totstandkoming van het coalitieakkoord in de praktijk gebracht door oppositie en jongeren mee te laten denken over de inhoud van het akkoord. Daar zijn we hen dan ook dankbaar voor.

Samen met Lokaal Belang, VVD Waalwijk en GroenLinksAf maken we de komende vier jaar werk van een mooier en duurzamer Waalwijk. Een gemeente waarin ruimte is voor iedere inwoner; ook voor de mensen die om wat voor reden dan ook even niet meekunnen. Het spreekt wat ons betreft voor zich dat voor uitsluiting en discriminatie geen plaats is in onze mooie gemeente.

In de gemeenteraad zijn we vertegenwoordigd door Tommie Mertens (fractievoorzitter) en Hans Metzke; ondersteund door fractievolger Niels Kieboom – Van Heesch. Met veel vertrouwen zien we de komende vier jaar tegemoet. We willen u via deze weg nogmaals bedanken voor uw steun en uw stem op 16 maart.

Samen werken aan de toekomst betekent voor ons ook nadrukkelijk dat we dat samen met u doen. Ook deze raadsperiode organiseren wij regelmatig openbare fractievergaderingen. U bent daarbij van harte uitgenodigd om met ons mee te denken of om gewoon eens te zien hoe het er bij ons achter de schermen aan toe gaat. Op onze website (www.d66.nl/waalwijk) en in dit weekblad informeren we u ruim van tevoren over het waar en wanneer. We zijn ook altijd bereikbaar via [email protected] en [email protected]. Wij horen graag van u!