Algemene Afdelingsvergadering (AAV) 15 mei 2024

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Op woensdag 15 mei vindt de de Algemene Afdelingsvergadering (AAV) plaats.

Tijdens de AAV zullen we onder andere de jaarrekening 2023 vaststellen. Ook zijn er verkiezingen voor de functies van algemeen bestuurslid communicatie in het afdelingsbestuur, en lid van de Afdelingsprocedurecommissie (APC). Daarnaast staan wij stil bij de eerste stappen in de voorbereiding richting de gemeenteraadsverkiezingen van 2026.

De AAV zal plaatsvinden bij Brouwerij Maximus (Pratumplaats 2A, 3454 NA Utrecht).

Aanmelden

Via de mail heb je op 1 april een aanmeldlink toegestuurd gekregen. Niet ontvangen? Stuur dan een bericht naar bestuur@d66utrecht.

Agenda

1. Opening
2. Introductie Afdelingsprocedurecommissie (APC)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen AAV 15 december 2023
5. Bestuursmededelingen
6. Financieel Jaarverslag 2023 (opvraagbaar bij de penningmeester: [email protected])
7. Voorbereiding GR26
– (vice)voorzitter Verkiezingsprogrammacommissie (VPC)
8. Interne verkiezingen i.v.m vacatures
Bestuurslid communicatie
Lid Afdelingsprocedurecommissie (APC)
9. Behandeling evt. ingediende moties / amendementen
10. Updates vanuit Fractie, College, Jonge Democraten, Tweede Kamer en Provinciale Staten
11. Uitslag interne verkiezingen
12. Rondvraag
13. Aankomende activiteiten
14. Sluiting

Bestuursverkiezingen

Voor deze AAV zijn er een vacature voor lid van de Afdelingsprocedurecommissie (APC) en twee voor het afdelingsbestuur beschikbaar waarvoor leden zich kunnen kandideren tot uiterlijk woensdag 8 mei 23.59 uur.

Algemeen bestuurslid communicatie
Lid Afdelingsprocedurecommissie

De zittingstermijn van een bestuurslid is 3 jaar, waarna deze zich eenmaal opnieuw verkiesbaar mag stellen voor dezelfde functie. De maximale zittingstermijn van een bestuurslid is 6 jaar. De rol van bestuurslid is vooral organisatorisch en strategisch, niet politiek van aard. Een bestuursfunctie onbezoldigd. Meer informatie over invulling van de functie? Neem dan contact op met afdelingssecretaris Jos de Fuijk via [email protected].
Leden kunnen zich kandideren door uiterlijk woensdag 8 mei om 23:59 een mail met motivatie (maximaal 300 woorden) + foto te sturen naar [email protected] en evt. een CV of link naar een LinkedIn profiel. Deze foto en motivatie worden gepubliceerd in het kandidatenboek. Tijdens de afdelingsvergadering op woensdag 15 mei zullen de kandidaten zich kunnen presenteren. Daarna zullen de aanwezige leden door middel van een anonieme hoofdelijke stemming de kandidaat van hun keuze in het bestuur kunnen verkiezen.

Indienen moties, amendementen en agendapunten

Wil je:

Een motie indienen;
Een amendement op een vergaderstuk indienen;
Een onderwerp op de agenda van de afdelingsvergadering plaatsen?
Houd dan rekening met de volgende deadlines en regels:

woensdag 8 mei 23.59 uur, voor het indienen van jouw lokale motie of jouw amendement. Een motie mag niet langer zijn dan 300 woorden in totaal. Een motie moet voorzien zijn van de (digitale) handtekening (en idealiter het lidmaatschapsnummer) van (inclusief indiener) tenminste 3 stemgerechtigde leden.

dinsdag 14 mei 23.59 uur, voor het indienen van ‘actuele lokaal-politieke moties’. Voor het indienen van actuele lokaal-politieke moties gelden dezelfde voorwaarden ten aanzien van lengte en het aantal vereiste handtekeningen als voor een gewone motie. De actualiteit wordt mede bepaald aan de hand van de vraag of uitstel van behandeling tot een volgende AAV mogelijk of wenselijk is.

Ingediende moties/amendementen met het eventuele bestuursadvies publiceren we uiterlijk donderdag 9 mei 2024, of zo snel mogelijk indien het een actuele lokaal-politieke motie betreft, op de website. Dit geldt ook voor de namen van de leden die zich kandidaat hebben gesteld voor één van de vacatures.

Agendapunten konden worden ingediend tot en met dinsdag 30 april 23.59 uur. De definitieve agenda wordt op woensdag 1 mei gepubliceerd.

Je agendavoorstel, motie of amendement stuur je vóór de betreffende deadline per email naar [email protected]. Heb je een vraag over de procedures, dan kun je die ook via dit e-mailadres stellen.

Ben je op zoek naar andere leden die willen helpen met moties/amendementen? Stuur ons dan ook een bericht op [email protected] en we denken graag mee over hoe we je in contact kunnen brengen met andere leden.