De D66-vereniging in Utrecht

Beeld: Lars Beekman

D66 is sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 met 8 zetels in de raad de tweede partij van Utrecht. Met ruim 1.900 leden is D66 Utrecht één van de grootste en actiefste D66-afdelingen van Nederland. We zijn altijd op zoek naar enthousiaste leden die zich willen inzetten! Benieuwd hoe je mee kunt doen? Op deze pagina vind je de mogelijkheden.

Iedereen is welkom bij onze activiteiten, je hoeft dus geen lid te zijn! Ben je geïnteresseerd in D66 en wil je een keer kennismaken met ons? Of kunnen we je helpen bij het wegwijs worden binnen onze vereniging? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur. Lid worden kan met een klik op de onderstaande knop!

D66 Utrecht zou D66 Utrecht niet zijn zonder de inzet van de vele vrijwilligers. Samen maken we de vereniging groots. Daarom zet de vereniging elk jaar onze Lokale Helden in het zonnetje.

Ledenactiviteiten

D66 Utrecht organiseert het hele jaar door activiteiten. Elke tweede vrijdag van de maand is er in elk geval een vrijdagmiddagborrel, en elke laatste woensdag van de maand is er een D-Café over een actueel politiek onderwerp. Je vindt een volledig overzicht van de geplande activiteiten in de agenda. Bijna alle activiteiten zijn ook toegankelijk voor niet-leden. Kom dus gerust eens langs!

Masterclass

Twee keer per jaar organiseert de masterclasscommissie een reeks bijeenkomsten, waar zowel inhoudelijke thema’s als vaardigheidstrainingen aan bod komen. Als je meedoet aan de Masterclass krijg je ‘les’ van deskundigen en politieke zwaargewichten. Ben je geïnteresseerd in politiek en in D66 in het bijzonder? Dan is de Masterclass iets voor jou!

D-Loquentia

D-Loquentia is de debatclub van D66 Utrecht, en zij organiseert trainingen, workshops en toernooien op het gebied van debatteren. Op de hoogte blijven van wat D-Loquentia organiseert? Neem contact op via [email protected].

Vertrouwenspersoon

Een lid kan bij de vertrouwenspersoon terecht wanneer hij/zij zich onaanvaardbaar bedreigd voelt en/of onprettig of onheus bejegend voelt dan wel een vermoeden heeft van schending van de integriteit van D66. Het lid kan bij de vertrouwenspersoon in alle privacy en anonimiteit zijn verhaal kwijt.

Heb je een leuk idee?

D66 Utrecht reserveert op de begroting altijd een bedrag voor het zogenaamde ledeninitiatief. Dit is een potje geld waar leden aanspraak op kunnen maken voor het organiseren van een activiteit of een andersoortig initiatief. Dus heb jij als lid van D66 Utrecht een leuk idee? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur om te kijken wat er mogelijk is!

Er zijn soms ook vacatures voor het afdelingsbestuur, werkgroepen, commissies of het fractiebureau. Bekijk het overzicht.