Democraat

De Democraat is het ledenmagazine van D66 en verschijnt drie keer per jaar.

Iedere editie staat in het teken van een bepaald thema, dat wordt belicht door achtergronden, interviews en innovatieve voorstellen. Het magazine brengt op die manier leden en geïnteresseerden periodiek op de hoogte van politieke thema’s en de voorstellen die D66 op dat gebied doet. Daarnaast staan verenigingszaken centraal.

Contact opnemen met het redactieteam van Democraat kan via democraat@d66.nl.

Juni 2015

Met het zomerreces voor de deur heeft Alexander Pechtold eindelijk tijd voor een kopje koffie met de Democraat. Wat gaan onze D66-parlementariërs eigenlijk doen deze zomer? Verder in deze vakantie-editie: ruim aandacht voor het Els Borst Netwerk, een wandeling door het Amsterdam van Kajsa Ollongren en een modern koningssprookje van onze eigen Jan Terlouw. Fijne zomer!

Februari 2015

Aan de vooravond van de Provinciale Statenverkiezingen portretteerde de Democraat onze twaalf lijsttrekkers op hun favoriete provincieplek. Verder een gesprek met Thom de Graaf – lijsttrekker voor de Eerste Kamerverkiezingen – die inzet op dubbele cijfers, want uw stem telt dubbel op 18 maart. Ook kunt u kennis maken met onze ‘nummer 4’ in Brussel: @MatthijsvMilt.

Oktober 2014

In de aanloop naar het 100ste D66-congres blikt de Democraat terug op die eerste, roerige ledenvergadering van december 1966. En Jan Terlouw – spreker op het 100ste congres – kijkt terug op zíjn meest memorabele congressen als partijleider. Maar we kijken natuurlijk ook vooruit. Zo legt Tweede Kamerlid Wouter Koolmees uit waarom hervormen áltijd en óveral nodig is.

April 2014

In deze editie van de Democraat aandacht voor onze mensen in Europa: een achtergrondinterview met lijsttrekker Sophie, een middag op pad met ‘Team Gerbrandy’ en een verslag van het bijzondere werkbezoek van Marietje aan Iran. En ALDE-leider Guy Verhofstadt legt nog één keer uit waarom u op 22 mei uw stem uit moet brengen voor een sterker Europa.

Januari 2014

Op 19 maart mag Nederland weer naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Belangrijke verkiezingen, want er wordt meer lokaal geregeld dan u denkt. In deze editie van de Democraat aandacht voor onze mensen die aan de weg timmeren in de dorpen en steden in het land. Verder o.a.: aan tafel bij een Stadsdiner in Amsterdam; in de collegebanken tijdens de Onderwijstour en een interview met de Amerikaanse oud-presidentskandidaat Howard Dean, tevens spreker op het 99ste Congres op 7 en 8 februari te Amsterdam.

September 2013

In 2014 gaan de stembussen voor het Europees Parlement weer open. In deze editie van de Democraat aandacht voor onze mensen in de liberale Europese fractie: hoe zien Sophie, Gerben-Jan en Marietje de toekomst van Europa voor zich? Verder o.a.: een kijkje achter de schermen van lobbyparadijs Brussel en een interview met Europa-oudgediende Jan Willem Bertens over ‘het weergaloze project Europa’.

April 2013

In deze editie van de Democraat aandacht voor een aantal van de lokale helden van D66, die al volop bezig zijn met de voorbereidingen voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Daarnaast o.a. een interview de nieuwe partijvoorzitter, Fleur Gräper – Van Koolwijk en een dubbelinterview met Fatma Koser Kaya en Steven van Weyenberg.

December 2012

In deze editie van het ledenblad de Democraat blikt Alexander Pechtold terug op het afgelopen politieke jaar. Daarnaast artikelen over onderwijs en de ouderenzorg, een afscheidsinterview met Boris van der Ham, een interview met Wouter Koolmees en nog veel meer.

Laatst gewijzigd op 29 juni 2015