Blijf op de hoogte

Talentenprogramma’s

Vanuit de Academie worden ook landelijke talentenprogramma’s georganiseerd. Dit zijn intensieve trajecten van meerdere bijeenkomsten waar deelnemers met hun persoonlijke ontwikkeldoelen aan de slag gaan. Deelname aan deze programma’s is op basis van selectie.

Driebergen

Driebergen is een persoonlijk ontwikkelprogramma dat uit vijf samenhangende bijeenkomsten bestaat. Het programma is een mix van verdieping en verbinding, ontwikkelingsgerichte bijeenkomsten en assessmentonderdelen. Driebergen is niet gericht op een specifieke functie: zowel de aspecten van vertegenwoordigende rollen als van (politiek-)bestuurlijke functies komen aan de orde. Tijdens het programma worden de deelnemers uit hun comfortzone gehaald en uitgedaagd om met hun ontwikkelpunten aan de slag te gaan. Gedurende het programma worden de deelnemers begeleid door een team assessoren, die de deelnemers observeren en feedback geven.
Meer informatie over Driebergen vind je o.a. in de Democraat, die in het najaar van 2017 een kijkje nam bij het programma nam.

Per editie worden er uit de voordrachten van de regiobesturen, grote afdelingen en de Landelijke Talentencommissie 25 deelnemers geselecteerd. Ben je geïnteresseerd in deelname aan Driebergen? Meld je dan bij jouw regiobestuur.

Route66

Route66 is het talentstimuleringsprogramma voor D66’ers tussen de 25 en 33 jaar die zich actief willen inzetten voor onze partij. Het programma duurt twee jaar en aan het begin van ieder jaar starten er ongeveer twintig deelnemers. Naast maandelijkse themadagen over maatschappelijke vraagstukken op de eerste zaterdag van de maand en het uitvoeren van projecten voor D66’ers op alle niveaus, organiseert Route66 ontmoetingen met partijprominenten, studiereizen naar het buitenland en een jaarlijks introductieweekend. Route66 is de plek om je politieke passie verder vorm te geven, de partij beter te leren kennen en enthousiaste mensen te ontmoeten met een hart voor maatschappelijke kwesties. In het najaar start de nieuwe selectieprocedure.

Kijk voor meer informatie op de site van Route66.

Meer weten?

Vragen over de talentenprogramma’s kan je natuurlijk altijd bij het Landelijk Bureau kwijt via talentontwikkeling@d66.nl.

Laatst gewijzigd op 1 april 2019

Nu is het moment.