Kiki Hagen

Kiki in 66 seconden

Foto: Martijn Beekman – D66 Beeld: Kiki Hagen

Kiki Hagen was van maart 2021 tot december 2023 lid van de Tweede Kamer voor D66.

• 37 jaar
  • Amsterdam
  • De Ronde Venen

“Goed onderwijs draagt bij aan gelijke kansen.”
– Kiki Hagen

Kiki stond op haar 23e al als leerkracht voor de klas. Daar begon haar passie voor het onderwijs. Omdat je juist op school kinderen het vertrouwen kan geven dat het niet uitmaakt waar ze vandaan komen. Kiki zet zich in voor alle kinderen. Dat begint bij tijd, aandacht en vertrouwen voor ieder kind. Zodat zij zelfvertrouwen ontwikkelen en leren waar zij goed in zijn. Kiki verzet zich tegen het rendement denken in het onderwijs. Te vaak is hedendaags onderwijs gefocust op wat het ons land kan brengen. En niet op wat het kinderen brengt.

Ook buiten het klaslokaal bleef Kiki zich inzetten voor het onderwijs. Eerst als Onderwijswethouder, daarna als woordvoerder Basis- en Voortgezet Onderwijs in de Tweede Kamer.

De toekomst van onze kinderen

De toekomst van onze kinderen en die van volgende generaties, daar heeft Kiki ook vanuit haar andere portefeuilles aan gewerkt vanuit de Tweede Kamer. Zo maakte Kiki zich hard tegen de uitputting en vervuiling van onze aarde. Slimmer gebruik van materialen, in een gezonde leefomgeving, met schone lucht. Dát is hoe ze deze wereld wil doorgeven.

In haar werk als Kamerlid kwamen twee werelden samen: “Het onderwijs is de plek waar kinderen de basis leggen voor hun leven. Ik wil mij ervoor inzetten dat alle kinderen gelijke kansen krijgen. En daarbij kunnen opgroeien met een duurzame toekomst in het verschiet.”

D66-Kamerlid Kiki Hagen ging op bezoek bij een kledingrecyclefabriek om te zien waar al die weggegooide kleding terecht komt. Hoe gaan we die berg in de toekomst laten krimpen in plaats van groeien? - Beeld: D66