Brecht Janssen

Brecht Janssen - Beeld: Brecht Janssen

Ik ben een D66’er in hart en nieren. Opgegroeid in een progressief nest waar ieder zijn eigen mening had, maar waar ook oog was voor de ander. Voor mij staan de D66-waarden ‘individuele vrijheid’ en ‘sociale cohesie’ dan ook centraal. “Laat iedereen vrij, maar niemand vallen”.

• 54 jaar
  • Utrecht

We staan binnen D66 voor een pittige uitdaging. De ruige wind die waait sinds de verkiezingen van afgelopen november geeft veel voeding voor polarisatie. Net als in 1966 maken we ons “ongerust over de ernstige devaluatie van onze democratie”. Dit maakt onze partij actueler, relevanter en urgenter dan ooit; onze waarden, onze visie, onze acties. Het is belangrijk dat we ons sociaal-liberale verhaal delen met “iedere Nederlander die ook ongerust is” en hen overtuigen om zich bij ons aan te sluiten.

Als Bedrijfskundige ligt mijn passie op het gebied van marketing en (consumenten)gedrag. Mijn visie is dat het daarbij altijd draait om het betrekken van mensen: Hoe inspireer en activeer je mensen om een product te kopen, een goed doel te steunen of te stemmen op een politieke partij. En nog belangrijker, hoe behoud je hun betrokkenheid en bouw je aan een waardevolle, duurzame relatie.

Niet alleen tijdens campagnes, maar ook daarbuiten is het versterken van onze communicatieve kracht van essentieel belang. Hoe meer we samenwerken, des te groter de impact en het effect van onze boodschap. Ik zie er enorm naar uit om samen met de D66 leden, de afdelingen, de netwerken, de bestuurders en de vertegenwoordigers de komende jaren de koers van D66 uit te dragen en over te dragen. En zodoende meer mensen te inspireren, te betrekken en te verbinden.