Blijf op de hoogte

Fractievoorzitter Eerste Kamer

40 jaar

Utrecht

Annelien Bredenoord (1979) is sinds juni 2015 lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal. Sinds juni 2019 is zij fractievoorzitter.

In de Eerste Kamer maken we de allerlaatste afweging van een wet voordat deze de samenleving ingaat. Zeker in een versnipperde Tweede Kamer met wel 13 partijen en de vertwittering van het publieke debat heb ik gemerkt hoe belangrijk het is als er in de luwte nog goed gekeken wordt naar de kwaliteit van wetgeving. Want de grote maatschappelijke vraagstukken, zoals de omgang met nieuwe technologie, het onderhouden van onze democratische rechtsstaat, de toekomst van onze planeet, goede toegankelijke gezondheidszorg, vraagt om goede wetten, en die beoordelen wij in de Eerste Kamer.

De komende tijd zal ik me, samen met iedereen in mijn fractie, inzetten om verbinding, samenwerking en vrijzinnige politiek sterk te laten zijn in de Eerste Kamer.

Portefeuilles

Volksgezondheid, Welzijn en Zorg (Gezondheidszorg, Medisch-ethisch).

CV

Bekijk het actuele CV van Annelien Bredenoord op de website van de Eerste Kamer.

Meer van Annelien Bredenoord
Bijna 15 jaar geleden ben ik lid geworden van D66 vanwege haar baanbrekende houding ten aanzien van ethische kwesties, zoals euthanasie, onderzoek met embryo’s, homohuwelijk.
- Annelien Bredenoord

Nu is het moment.