“Ik wil verandering in Ede waarmaken”

Het bestuur van D66 Gelderse Vallei heeft Stephan Neijenhuis voorgedragen als kandidaat-wethouder voor D66 de volgende periode. Hij is enorm gemotiveerd aan de slag te gaan met de plannen van D66 voor Ede: “Ik wil dat we dingen anders gaan doen in Ede. Investeren in onderwijs en betaalbare woningen. Kunst en cultuur niet als kostenpost zien, maar als basis voor een levendige gemeente. Dat progressieve geluid laat ik met alle liefde horen vanuit de raad, maar als het kan óók in het College.”

Van oppositie
naar coalitie

Stephan Neijenhuis heeft D66 de afgelopen acht jaar vertegenwoordigd in de gemeenteraad. De laatste vier jaar heeft hij vanuit de oppositie constructief kritisch D66 vertegenwoordigd. Nu wil D66 graag de stap maken naar het College. Hij zegt daarover: “Daar zijn we open en eerlijk over. We hebben de afgelopen jaren vaak genoemd hoe het anders kan in Ede: met onderwijs, veilig verkeer of het klimaat. Dan moet je ook klaarstaan om verantwoordelijkheid te nemen als het nodig is.”

We doen het goed
of we doen het niet

De fractie van D66 Ede maakt duidelijk dat ze coalitievorming langs inhoudelijke lijnen wil: “We doen het goed, of we doen het niet. Het gaat erom dat we échte verandering kunnen waarmaken in Ede en ons progressieve geluid kunnen laten horen.” Stephan Neijenhuis wil daarom vooropstellen dat hij ook graag bereid is oppositie te voeren vanuit de gemeenteraad indien er geen coalitiedeelname inzit voor D66 Ede. Neijenhuis: “Ik stel me nu kandidaat voor de gemeenteraad en ben daar ook van harte voor beschikbaar. Het is aan de kiezer of zij D66 Ede ook voldoende mandaat geven om deel te nemen aan het College.”

Stephan Neijenhuis is 28 jaar, geboren in Ede en woonachtig in de Reehorst-wijk van Ede-Zuid. Sinds 2014 is hij raadslid namens D66 in de Edese gemeenteraad. Hij is afgestudeerd als econoom aan de Universiteit Utrecht en zingt als tenor in het Edese Kamerkoor Midden-Gelderland.

Lijsttrekker D66 Ede