Jaimi van Essen kandidaat wethouder

Met gepaste trots kondigt D66 Deventer aan dat Jaimi van Essen onze nieuwe kandidaat-wethouder wordt, als opvolger van Thomas Walder.

Beeld: Jaimi van Essen

Met zijn waardevolle vijfjarige ervaring als wethouder in Losser, zal Jaimi een belangrijke bijdrage aan het gemeentebestuur van Deventer leveren.

Als voorzitter van RES Twente heeft Jaimi van Essen een diep begrip ontwikkeld van de politieke nuances en heeft hij waardevolle relaties opgebouwd die essentieel zullen zijn voor het behartigen van de belangen van Deventer bij de provincie Overijssel. Zijn ervaring en netwerk zal Deventer helpen in het versterken van onze positie binnende provincie.

Zijn eerdere werkzaamheden bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties hebben hem belangrijke inzichten gegeven in overheidsbeleid en -management, wat hem bijzonder geschikt maakt voor zijn nieuwe rol in Deventer. Bovendien sluiten de portefeuilles in het Deventer college goed aan bij zijn huidige expertise en portefeuille, wat een vloeiende overgang en effectief beleidsbeheer belooft.

De wethoudersadviescommissie van D66 beschouwt Jaimi als een uitzonderlijk politiek talent en bevestigt zijn directebenoembaarheid. Als fractie hebben wij volste vertrouwen in zijn capaciteiten en waarderen wij Jaimi om zijn aangename persoonlijkheid en professionele vaardigheden. Daarnaast waarderen wij ook zijn bereidheid om op korte termijn in Deventer te gaan wonen.

We kijken met optimisme uit naar de positieve bijdragen die Jaimi van Essen zal leveren aan onze gemeente en zijn ervan overtuigd dat hij zijn nieuwe functie met groot succes zal vervullen.

Met democratische groet

Fractie D66 Deventer