Deventer zonder drempels

Op 6 oktober 2021 -in de Week van de Toegankelijkheid- tekende wethouder De Geest het manifest Iedereen-Doet-Mee. Verschillende Deventer organisaties hadden het initiatief genomen om dit te doen, zoals Deventer Sportploeg, Fooruit en het Kunstcircuit. Ook D66 Deventer sloot zich hierbij aan, net als veel andere politieke partijen. Mooi om te zien hoe de leerlingen van VSO-De Linde de dag mede organiseerden.

Voor ons is het belangrijk dat de Deventer Inclusie Agenda aandacht blijft houden. We willen een inclusieve gemeente zijn, voor mensen met en zonder handicap, beperking of psychische kwetsbaarheid.

Met het netwerk van betrokken organisaties met veel ervaringsdeskundigheid moeten we stappen kunnen zetten. Het vraagt namelijk om heel verschillende maatregelen: continue aandacht voor toegang tot activiteiten en faciliteiten, maar ook om openheid en sociale veiligheid. Dankzij de ervaringsdeskundige die via het VNG-programma in Deventer aan het werk is, kan er bij veel gemeentelijke programma’s beter tussen de oren komen.

Lees hier het manifest