Haarvaten

Elke avond loop ik een rondje door ‘mijn’ dorp. Het is niet groot dus prima te doen en eigenlijk zie  ik iedere avond wel alle straten. Ik ken het zo langzaam maar zeker zo goed dat ik denk dat ik het geblinddoekt zou kunnen wandelen.
Ik zie de kleine en grote veranderingen die gebeuren, een nieuwe wijk, maar ook dat die ene boom gerooid is, dat de speeltuin vervuilt en dat er nieuwe mensen wonen in dat ene huis. Daarbij hoor ik, als ik met mensen hier praat, ook wat er nog zou moeten gebeuren. De grote en kleine wensen. Een natuurspeeltuin bijvoorbeeld. Een winkeltje, een eigen huisarts in het dorp en veiligere wegen. Dat soort dingen.
Als D66’ers komen we regelmatig met onze leden bij elkaar. Dan delen we wat we horen en zien. Uit iedere kern, ieder dorp komen vragen en plannen van die leden, die betrokken naar hun omgeving kijken. Ze horen wat er leeft en wat er moet gebeuren. De ideeën uit de wijken, de haarvaten van onze dorpen dat is de basis van wat we willen.
Grote thema’s als duurzaamheid en ondernemersklimaat zijn zaken die we lokaal moeten aanpakken. En die aanpak nemen we dan mee naar de provincie, waar de D66 provincie-fractie met ons praat en de tweede kamer, waar lokale ideeën landelijk worden. Zo brengen we het uit de haarvaten van onze dorpen naar een groter plan.
Die blik naar buiten, het luisteren naar de inwoners en er dan ook iets mee doen is wat politiek leuk maakt. We doen dat met elkaar, als lokale, liberale D66’ers. Wil je helpen? Laat ons weten welke ideeën jij lokaal verwezenlijkt wilt zien. We gaan er mee aan de slag!

Bas Otting