Toegankelijk voor
iedereen
Over het parkeren voor gehandicapten vroegen wij of het al mogelijk was om bij voorhand een parkeerlocatie voor gehandicapten toch al te voorzien van een laadpaal, in plaats nu af te wachten of er behoefte is.
Eindelijk! We gaan volop voor groen en duurzaam en daar hoort dit onderwerp ook bij. De visie is goed genoeg om een start te maken hoe wij in onze stad in de behoeften van de inwoners en bezoekers gaan voorzien om hun elektrische auto op te laden in de openbare ruimten. Onderstaand onze inbreng.
Over het parkeren voor gehandicapten vroegen wij of het al mogelijk was om bij voorhand een parkeerlocatie voor gehandicapten toch al te voorzien van een laadpaal, in plaats nu af te wachten of er behoefte is.
Voor de binnenstad kiezen we meer laadpalen in parkeergarages.
Prima uitgangspunt, staat ook onze verkiezingsprogramma.
Maar: niet iedereen is zo dol op parkeren in parkeergarages en kiest er voor om hun auto liever elders te parkeren.
Ons pleidooi om toch nog te kijken naar plekken’ boven de grond’.
250 meter
We begrijpen best dat je niet op elke hoek van de straat laadpalen kan plaatsen. Dus wat D66 betreft houden we de 250 meter eerst aan. Maar wel dat we kritisch blijven kijken en anticiperen over wat er in de praktijk gebeurt.
Misschien is het ook een optie om als maatstaf te nemen de hoeveelheid parkeerplekken in een buurt? En plaats palen bij parkeerplekken bij sportverenigingen.
Toekomstige nieuwbouw
We gaan er vanuit dat de laadmogelijkheden als standaard mee te nemen.
Deelauto’s
In de visie staat dat we ons willen inzetten voor elektrische deelauto’s. Wat D66 betreft kan dit gedeelte nog beter uitgewerkt en opgepakt worden. Hoe zouden we dit nog beter kunnen stimuleren, kunnen we hiermee experimenteren?
Techhub
Is het een idee om wat betreft innovatie- hoe en waar te kunnen laden – contact te leggen met de Techhub in Assen.
Zij willen vast meedenken wat nog slimmer en beter kan.