D66 wil bouwen voor de toekomst

Een betaalbaar huis voor iedereen. D66 wil in Nederland veel huizen bouwen in of dichtbij steden en kernen. Zo zijn er voldoende voorzieningen dichtbij en behouden we de natuur.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Drenthe

Ook in Drenthe moeten we aan de slag. Vooruit met voldoende betaalbare woningen voor iedereen. Voor huurders, voor starters op de koopmarkt en voor middeninkomens (om door te stromen). We willen onze jongeren behouden voor de vraagstukken rond zorg en werk die ook spelen in Drenthe.

Assen

In Assen is een prachtig bewonersinitiatief, Woonstee, om collectieve woningen te realiseren. Het plan ligt er al enkele jaren en de grond is beschikbaar. Echter, de schop staat nog niet in de grond.

Fractievoorzitter in de Tweede Kamer Jan Paternotte, Lijstrekker en fractievoorzitter in de Staten Anry Kleine Deters en fractievoorzitter in Assen Adinda Bornkamp hebben samen met de D66 statenleden en gemeenteraadsleden hier aandacht voor gevraagd. Het is tijd dat we de stilstand stoppen en vooruit gaan!