Flex woningen aan de Groene Dijk

Wonen in Assen
In Assen is een groot tekort aan oa huurwoningen. D66 is van mening dat we er alles aan moeten doen om dit probleem op de woningmarkt in Assen aan te pakken.

Locatie Groene Dijk
De locatie Groene Dijk achten we geschikt voor flex wonen, tijdelijke huisvesting voor diverse doelgroepen. We willen veiligheid en saamhorigheid in de nog te bouwen wijkje creëren. Wat ons betreft een prima concept om daar in te investeren, door bijvoorbeeld een wijkbeheerder te installeren.We pleiten ook aandacht te geven wat de huidige bewoners nodig hebben. Denk aan wat er door insprekers is gezegd over het groen/ het verliezen van hun tuintje en we denken ook aan het gevoel van onveiligheid, in vele opzichten.

Samenwerking Actium
De overeenkomst met daarin de afspraken met de woningcorporatie zijn  daarin wat ons betreft ook goed en duidelijk geformuleerd.

Het Raadsvoorstel
Het raadsvoorstel omvat 7 beslispunten. Over 6 punten hebben we geen opmerkingen.
Blijft er 1 over, waarover we wel een opmerking hebben, namelijk het doen van een jaarlijkse bijdrage aan Actium om een deel van de onrendabele top op te vangen.  Ik doel dan op artikel 6, lid 1 waar staat dat dit kan oplopen tot een maximum per jaar van 1, 1 miljoen. Over een looptijd van 15 jaar.