Hans de Vroome vervangend raadslid

Beëdiging Hans de Vroome als vervangend raadslid voor D66 Arnhem op 10 april 2024. Beeld: Rinus Baak

Op de Politieke Avond van 10 april is Hans de Vroome officieel beëdigd tot vervangend raadslid voor D66. Arnhem kent hem als bevlogen raadslid en wethouder (tussen 2011-2018 respectievelijk 2018-2021) voor onder andere jeugd, onderwijs en cultuur. De komende maanden vervangt hij raadslid Suzan Kemperman tijdens haar zwangerschapsverlof.

Ervaren

Geboren en getogen Groninger Hans de Vroome studeerde Verkeerskunde en werkte als algemeen directeur van de Oostnet Groep voor het openbaar vervoer in Gelderland en Overijssel en in uiteenlopende adviesfuncties in deze sector. In zijn periode als gemeenteraadslid voor D66 Arnhem, was hij de laatste jaren tevens vicevoorzitter van de raad. In mei 2018 werd hij wethouder, een functie die hij tot 31 maart 2021 bekleedde. Politieke en bestuurlijke rollen die hij met veel betrokkenheid vervulde.

Inzet en waardering

Hans de Vroome kent Arnhem als zijn broekzak. Als raadslid en wethouder zette hij zich met hart en ziel in voor onze gemeente en was hij betrokken en gepassioneerd voor de inwoners en de stad. Als blijk van waardering voor zijn inzet voor Arnhem, ontving De Vroome in september 2021 een Arnhems Meisje uit handen van burgemeester Ahmed Marcouch. Hij kreeg waardering voor zijn bijdrage aan goed onderwijs, bestrijding van onderwijsachterstanden en vroegtijdig schoolverlaten, en zijn inzet voor goede, adequate jeugdzorg. De Vroome is trots op al het moois dat cultureel Arnhem te bieden heeft en zal dat altijd koesteren. Tijdens de coronacrisis zette hij zich maximaal in voor het ondersteunen van cultuur, evenementen en onderwijs, de sectoren die hard werden getroffen.

Motivatie

Als overtuigd sociaalliberaal gaat De Vroome voor de eigen kracht, voor duurzaamheid, voor over de grenzen, voor belonen én verdelen en voor respect voor de grondrechten. Maatschappelijke betrokkenheid is voor hem een sterke drijfveer. De Vroome: “De stad goed kennen en nóg beter leren kennen, is niet alleen interessant; je kunt ook wat betekenen! Het mogen bijdragen aan de ontwikkeling van onze stad en haar inwoners is fantastisch. In welk domein dan ook. Graag werk ik mee aan een duurzaam en toekomstbestendig Arnhem, met kansen voor iedereen, met wonen, met werk, met creativiteit en innovatie. Een mooier Arnhem waar we met z’n allen trots op zijn.” Zijn bestuurlijke, bedrijfsmatige en ook politieke ervaring zal De Vroome daarom ook graag inbrengen in onze fractie en de raad.