Amersfoort en Stichting KPOA hebben er lang naar uitgekeken; een internationale school in Amersfoort. En deze week werd bekend dat deze school dit jaar nog geopend zal worden. Ook de locatie is bekend; de school gaat gevestigd worden in het Soesterkwartier. D66 is als onderwijspartij blij met deze vorderingen en bekendmakingen. Een aanwinst voor onze stad.

De school, die in augustus dit jaar geopend gaat worden, biedt Engelstalig onderwijs aan basisschoolleerlingen. Stichting Katholiek Primair Onderwijs (KPOA) zal vanuit het gebouw van basisschool De Kubus deze school leiden. De wens voor een internationale school in Amersfoort bestond al langer. Kinderen van internationals waren tot nu toe aangewezen op scholen in Utrecht en Hilversum. De nieuwe school gaat nieuwe mogelijkheden bieden aan kinderen uit Amersfoort en de omgeving. Prognoses wijzen uit dat deze groep kinderen zal groeien.

Trotse bestuurders

Op LinkedIn geeft KPOA-bestuurder Brigitte Visser aan trots te zijn op deze ontwikkeling. De stichting heeft een ervaren team en schoolleider gevonden om de school aan te sturen. De school zal gevestigd worden in het gebouw van basisschool De Kubus aan de Noordewierweg. Ook leerlingen van De Kubus zelf zullen in dit gebouw nog een tijdje zitten; de (ver)nieuwbouwplannen voor de scholen in het Soesterkwartier staan in de planning.

Ook D66 Amersfoort is blij met deze ontwikkeling. De wens en behoefte voor een (extra en) eigen internationale school was er al langer. Zowel de gemeente Amersfoort als de provincie hebben zich hiervoor ingezet.

Ook het AD schreef een artikel over dit nieuws waarin verder in wordt gegaan op de gekozen locatie.

Basisschool De Kubus - Huidige bovenbouwlocatie van basisschool De Kubus op de Noordewierweg, Soesterkwartier Beeld: Basisschool De Kubus