Vrij van zorgen over het klimaat en de natuur

Beeld: D66 SV

Hoe vrij ben je als je je zorgen maakt over het klimaat? Over hoe schoon de lucht is die je inademt? Over droge zomers en winters zonder vrieskou? Over de hele wereld staan mensen op voor een wereld zonder deze zorgen. Zij vragen de politiek om meer dan woorden. Zij vragen om daden voor een schonere aarde.

CO2 reductie en het behalen van de klimaatdoelen is leidend in het bepalen van ons beleid. We moeten nu stappen zetten, waarbij de energietransitie de eerste stap is.

We zetten ons als gemeente ook in om innovatie te bevorderen zodat wij zo snel mogelijk over kunnen stappen naar passende energie-opwekmethoden die ook in de toekomst duurzaam blijken te zijn. We doen dit samen met de inwoners en direct belanghebbenden. Bij iedere stap. Zodat de inwoners van Stichtse Vecht baat hebben bij de transitie en realisatie van de klimaatdoelen.

Samen zetten we koers naar een schone aarde. We laten iedereen vrij van zorgen en zorgen dat iedereen mee kan doen.

Dit verkiezingsprogramma is het resultaat van ruim een half jaar werk. Een enthousiast team van dertien D66 leden uit Stichtse Vecht heeft in die tijd op veel plekken input opgehaald. Wij zijn alle externe gesprekspartners, verenigingen, wijkcommissies en instellingen die hieraan meegewerkt hebben dankbaar voor hun medewerking.

Toont 4 van 4

Samen met inwoners, ondernemers en leden hebben we nagedacht en gesproken over onze ideeën voor de toekomst. In het verkiezingsprogramma lees je deze plannen waarmee we de komende jaren aan de slag willen gaan.

Je bent pas vrij als iedereen dat is. D66 gelooft in gelijke kansen voor iedereen en hulp voor wie het nodig heeft.