Astrud Wildschut

Astrud Wildschut - Portret van Astrud Wildschut Beeld: D66 Purmerend

Astrud is sinds 2018 raadslid voor D66 in de gemeenteraad van Purmerend.

• 54 jaar
  • Amsterdam
  • Purmerend

Sinds mijn kandidaatstelling in 2018 is er veel veranderd op het politieke vlak in mijn leven. In mijn eerste periode als raadslid heb ik veel geleerd en veel gedaan. Ik heb aardig wat schriftelijke en technische vragen gesteld, een initiatiefvoorstel ingediend en een bijeenkomst georganiseerd over natuurinclusief bouwen. Maar ook bijvoorbeeld meegeschreven aan de nota Houden van Dieren van ons Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot en heb ik de landelijke D66 werkgroep Dierenwelzijn opgericht. Voor de tweede periode liggen er weer voldoende plannen, er is nog genoeg te doen!

We zijn als D66 fractie heel lokaal, maar hebben een groot landelijk netwerk waar we op kunnen terugvallen. Voor ons als fractie zijn de lijntjes naar onze Tweede Kamerleden, maar ook andere fracties in het land, heel kort. Mijn eigen netwerk is de afgelopen jaren flink uitgebreid, binnen en buiten D66, en dat komt ook ten gunste van mijn werk voor de fractie en in de raad.

We zijn als fractie echt een goed team met elkaar en ik zie uit naar een volgende raadsperiode met mijn collega´s. Want we hebben een mooi programma met punten die concreet op korte termijn uitvoerbaar zijn, maar ook met punten die zogenoemde vergezichten zijn. We blijven heel graag in gesprek met onze leden, inwoners, maatschappelijke organisaties en vele anderen uit onze gemeente. Want met inwoners bespreken wat hen bezig houdt in onze gemeente en hoe D66 daarbij kan helpen, dat contact is zo waardevol.

We staan altijd open voor gevraagd en ongevraagd advies. Want we gaan samen verder, een nieuw begin!