Annemarie Sprokkereef

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Annemarie werkt als beleidsadviseur bij D66 Nijmegen. Ze gelooft in luisteren, verbinden en politiek draagvlak creëren. Ze zal zich inzetten om de problemen van burgers in kaart te brengen en met innovatieve oplossingen te komen.

• Zij/haar

Annemarie ziet de kracht van D66 in het luisteren, verbinden en creëren van politiek draagvlak voor beslissingen. Zo bouwt D66 Nijmegen aan een fijne – toekomstbestendige – plek waar iedereen zichzelf kan zijn.  De komende jaren moeten er in Nijmegen belangrijke keuzes gemaakt worden voor de huidige bewoners van de stad, maar ook voor komende generaties en ons ecosysteem.  Deze keuzes gaan de burgers raken. Veel bewoners hebben het nu al moeilijk: waar kan ik wonen, hoe zorg ik dat ik me kan ontwikkelen en deze maand weer rond kan komen.

Het is juist daarom belangrijk dat de politiek luistert naar de stad en ook bereid is de eigen heilige huisjes omver te werpen.

Voor D66 betekent dat bijvoorbeeld nieuwe invulling geven aan het vertrouwen in de markt en aan vrijheid als leidende waarde. Natuurlijk blijven wij bouwen aan Nijmegen als sociale stad voor jong en oud. Aan de toekomstige generatie zijn we het ook verplicht nu gedurfde (klimaat) actie te ondernemen. Zo zal D66 Nijmegenaren ondersteunen om zelf te verduurzamen en hun levensstijl aan te passen. Maar ook harde maatregelen om grootvervuilers te dwingen te veranderen en kwetsbare groepen te beschermen zullen moeten worden genomen. Als beleidsmedewerker van de D66 fractie zet Annemarie zich deze raadsperiode in om onderwerpen die mensen bezig houden in kaart te brengen en concrete, innovatieve en gedurfde oplossingen aan te dragen.