Michiel van Hoof

Beeld: D66 Nijmegen

‘In mijn ogen doe je dat als politiek niet alleen, maar samen met ondernemers en inwoners’.

• 41 jaar
  • Nijmegen
  • Hij/hem

Michiel is 39 jaar en sinds 2020 senior gebiedsmanager gemeente Eindhoven. Michiel neemt voor het eerst plaats in de raad en is verantwoordelijk voor de portefeuilles economie; binnenstad & toerisme; citymarketing; N.E.C.; stationsgebied en LHBTIQ+.

Er is werk aan de winkel

De populariteit van Nijmegen blijft onverminderd; het aantal inwoners groeit en blijft groeien. Als stad vangen we de groei op; we bouwen flink en investeren in onze economie en binnenstad. Er is ook werk aan de winkel: er is een tekort aan woningen, niet iedereen voelt zich veilig in de stad en voor werk wordt nog steeds veel naar de Randstad en Brabant gereisd”.

Versterken van het economische klimaat

De aankomende periode wil Michiel zich inzetten voor een mooie, groene en veilige binnenstad voor iedereen. “Een binnenstad waar ook meer gewoond wordt. De stationsomgeving leent zich uitstekend voor het bouwen van extra woningen. Daarnaast wil ik mij inzetten voor het versterken van het economisch klimaat; door extra te investeren in startende maar ook juist groeiende bedrijven (Scale-up). Bij een goed vestigingsklimaat horen ook betere (internationale) treinverbindingen. Ook het beter laten zien van de stad kan op mijn aandacht rekenen.
De komende periode maken we de keuze voor een nieuw zwembad in de Winkelsteeg. Daarbij wil ik inzetten op duurzaamheid, toegankelijkheid (ook voor de individuele sporter) en de mogelijkheid om het zwembad ook voor topsport in te zetten.”