Michiel van Hoof

Beeld: D66 Nijmegen

Michiel nam afgelopen periode al tijdelijk plaats in de gemeenteraad. Hij zet zich ervoor in om te zorgen dat Nijmegen leefbaar blijft door te kijken naar nieuwe innovatieve bouwprojecten.

• 39 jaar
  • Nijmegen
  • Hij/hem

Sinds ik me kan herinneren ben ik gefascineerd door de stad. Een plek waar alles en iedereen samen komt, we elkaar ontmoeten, nieuwe ideeën en ontwikkelingen ontstaan. De plek waar gewoond en gewerkt wordt; eigenlijk een verlengstuk van je eigen huis. Het is dan ook mijn overtuiging dat dit een plek moet zijn waar het fijn is om te zijn; waar iedereen zich veilig en geborgen voelt en waar een plek is voor iedereen!

Graag zet ik mij met alle ondernemers en inwoners in voor de ontwikkeling van Nijmegen op de lange termijn. Want een stad bouwen doe je samen en goede plannen hebben tijd nodig. Ik wil nú het gesprek voeren over hoe we Nijmegen in 20 jaar voor ons zien.

Slim met de ruimte omgaan

Om de huizen- en huurprijzen te drukken bouwen we de komende jaren keihard door. Dat zet wel de ruimte die we hebben om re recreëren onder druk. Michiel is onze expert als het gaat om slim met ruimte omgaan. Hij zet zich ervoor in dat er ruimte blijft om te werken en te ondernemen, om van de Nijmeegse terrassen en ons uitgaansleven te genieten en om van onze natuur te genieten. Dat kan allemaal, maar vraagt wel om nieuwe slimme combinaties en zorgvuldige plannen.

Duurzame Nijmeegse energie

Michiel trekt de afgelopen jaren de kar van de energietransitie. Daarbij hamert hij erop dat er naast zonne-energie ook wordt ingezet op zon en dat we vol gas geven op het isoleren van woningen.