Het klimaat wacht niet op de Nieuwkoopse gemeenteraad

In oktober werd er in de Nieuwkoopse gemeenteraad opnieuw over de regionale energiestrategie gesproken. Reden genoeg voor fractievoorzitter Annette Pietersen om haar uit te spreken tegen de panische manier hoe sommige raadsfracties omgaan met de ontwikkelingen op het gebied van de regionale energiestrategie.

Volgens Annette Pietersen lijken andere fracties soms “in paniek te raken” wanneer er ook maar een kleine ontwikkeling is op het gebied van de energietransitie.

D66 vindt dat het tijd is voor actie. Het klimaat wacht niet op de Nieuwkoopse gemeenteraad. D66 Nieuwkoop gaat de bestuurlijke uitdaging niet uit de weg; voor de groene toekomst van onze gemeente

“Sommige gemeenteraadsfracties raken direct in paniek als er ook maar iets voorbij komt wat met de energiestrategie te maken heeft”

Annette Pietersen

Tijdens het debat over Buytewech-Noord heeft D66 aandacht gevraagd voor de meerwaarde die Buytewech-Noord kan zijn op het gebied van duurzame energieopwek. Het college heeft echter het doel om de wijk zelfvoorzienend te maken laten varen. Deze keuze hebben zij gemaakt vanwege het feit dat in de omgeving elders een initiatief is voor duurzame energieopwek.

Het klimaat wacht niet, D66 wil dat alle kansen om duurzame energie op te wekken te combineren met het bouwen van nieuwe woningen worden aangegrepen. We hebben te maken met een klimaatcrisis en wooncrisis die nú onze aandacht nodig heeft.