Fractievoorzitter Jop van der Pijl uit Zevenhoven

Jop van der Pijl - Beeld: D66 Nieuwkoop

Jop van der Pijl is fractievoorzitter van D66 Nieuwkoop sinds 2022.

• 23 jaar
  • Zevenhoven
  • Hij/hem

Jop is nog jong, hij was tijdens de verkiezingen de op-een-na jongste lijsttrekker van D66 in heel Nederland. Naast zijn politieke werk voor D66 Nieuwkoop is hij student Bestuurskunde-Overheidsmanagement in Den Haag. Daarnaast is hij veel te vinden op de vele sportvelden die onze gemeente rijk is. Hij is actief bij de basketbalvereniging in Nieuwkoop, speelt squash en fitness.

Bij de basketbal verricht hij vrijwilligerswerk. Als trainer van de U18 en scheidsrechter is heeft hij een echt hard voor de vereniging. Daarnaast is hij ook vrijwilliger voor het COC en Rode Kruis. Met zijn ouders en 2 honden woont hij al zijn hele leven in Zevenhoven.

Jop zet zich naar eigen zegge in voor een politiek die “verder kijkt dan morgen”. Dit was afgelopen verkiezing de slogan van D66 Nieuwkoop. “Dat is wat mij betreft het politieke leiderschap dat Nieuwkoop nodig heeft. Er komen uitdagingen op ons af: inwoners vergrijzen, huizen zijn niet betaalbaar voor jeugd en starters, niet iedereen krijgt dezelfde kansen, het klimaat verandert en de lokale reactie blijft uit. Er is geen tijd meer te verliezen om aan de slag te gaan met de grote vraagstukken van deze tijd.”