Het is tijd voor nieuwe energie. Voor de schouders er onder, voor gewoon dóen, voordat het te laat is. Doe mee met Rob Jetten en schrijf je in.

Schrijf je in

Ontvang e-mails van Rob Jetten, uitnodigingen voor events en doe mee met activiteiten.

Door je aan te melden ga je akkoord met de verwerking van je persoonsgegevens volgens ons privacybeleid.

Form successfully submitted

Schrijf je in

Form successfully submitted

Als deze verkiezingen over de inhoud gaan, dan valt er echt wat te kiezen. Wij denken niet met ideologische oogkleppen op, maar bekijken de wereld praktisch en constructief zoals die is. Omdat de uitdagingen waar we voor staan niet kunnen wachten.

Dat begint bij de politiek zelf. De verstikkende deken afwerpen, de zuurstof terugbrengen. Een nieuwe generatie politici kan met hernieuwde moed en energie de lijn doortrekken waar dat kan en verandering brengen waar het moet.

Dat begint bij het maken van scherpe keuzes. Dit een nieuw moment. De oude, versleten valse tegenstellingen laten we achter ons. Het is tijd voor nieuwe energie. Voor de schouders er onder, voor gewoon dóen.

Dit is het moment voor klimaatactie. Zo ambitieus als het maar kan. Dat is voor ons prioriteit nummer één. Niet als een sleepanker achter de boot gaan hangen en ieder excuus aangrijpen om te vertragen. Dan verkwansel je niet alleen de natuur, maar ook economische kansen.
Dit is het moment voor een nieuwe balans in onze economie. De werkende middenklasse betaalt de prijs voor een politiek die zich blindstaart op belastingvoordelen voor de allergrootste bedrijven en de superrijken. Laat de overheid nou zorgen dat mensen die werken meer overhouden in hun portemonnee. In een rijk welvarend land als Nederland moet dat toch kunnen.
Dit is ook het moment voor scherpe keuzes in de zorg. Jarenlang hebben we ons in slaap laten sussen door het luie mantra dat ons zorgstelsel het beste ter wereld is. Doe je ogen open en je ziet dat het niet zo is. De wachtlijsten zijn lang, de kosten hoog, en in Nederland heb je minder kans om kanker te overleven dan in een land als Zweden. Maak daarom een einde aan de concurrentie, werk samen, zet kwaliteit en bewezen behandelingen voorop. Voor goede zorg van jong tot oud.
Laat dit boven alles het politieke moment voor het onderwijs worden. Het is een schande dat in ons prachtige land een kwart van de leerlingen op de middelbare school niet goed kan lezen en schrijven. Dat studenten meer stress hebben over geld dan over examens. We weten allemaal dat iedereen de liefde voor het onderwijs met de mond belijdt. D66 is de partij die altijd de daad bij het woord voegt. Die altijd investeert in leraren, in studenten, in vakmensen en wetenschappers.