Aandacht voor biodiversiteit

De gemeenteraad van Montferland heeft unaniem ingestemd met het biodiversiteitsplan en uitvoeringsagenda. Daarmee komt er ruimte voor een extra medewerker die zich bezig houdt met Natuur en landschap en biodiversiteit in de gemeente Montferland. Het was D66 die in 2018 een motie hiervoor indiende. Het was raadslid Mark Heebing die toen een pleidooi hield om aandacht te vragen van de achteruitgang van de soortenrijkdom en de gevolgen daarvan. Alle fracties, met uitzondering van het CDA, stemden er mee in om hier werk van te maken.

En nu ligt er een plan om er voor te zorgen dat er weer meer ruimte komt in zowel het buitengebied als de kernen en industriegebieden voor het vergroten van de biodiversiteit. En het plan is tot stand gekomen met een brede projectgroep en een breed scala aan geïnteresseerden en betrokken organisaties. Montferland. D66 is er trots op dat het plan nu unaniem is aangenomen en het laat zien dat je ook het verschil kunt maken als politieke partij.