D66 Midden-Delfland kiest voor diversiteit en verjonging

Deze week hebben de leden van D66 Midden-Delfland de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 vastgesteld.
Achter de al eerder verkozen lijsttrekker Roger Vieira kiest de partij bij de bovenste plaatsen voor diversiteit en verjonging. De top vier is gemiddeld 35 jaar, waarvan de jongste 24. Op plaats twee staat Pieter Scholtes uit Maasland, op drie Steven Klijn uit Schipluiden en op vier Laura van der Lans uit het buitengebied.

Voorzitter Mark Hendrix: “Het is goed om te constateren dat we uit elke hoek van het prachtige Midden-Delfland kandidaten op de lijst hebben. Daarmee kunnen we een mooie afspiegeling van de inwoners in de raad krijgen.” Roger Vieira vult aan: “Ik ben blij met de lijst met enthousiaste kandidaten. Verjonging van de raad is wat Midden-Delfland kan gebruiken, maar in de top tien hebben we ook kandidaten met voldoende bestuurs- raads- en levenservaring. Ook dat gaat ons helpen. Uiteindelijk kijk ik er enorm naar uit om met al onze inwoners te werken aan de lokale uitdagingen.”

Met deze kandidatenlijst gaat D66 Midden-Delfland vol vertrouwen de verkiezingen in. Roger Vieira: “Binnen enkele weken stellen de leden ook het verkiezingsprogramma vast waarbij reeds duidelijk is dat de speerpunten liggen op het gebied van klimaat, wonen en een samenleving waarbij we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.”

De top-10 van de kandidatenlijst D66 Midden-Delfland 2022

• Roger Vieira