Met elkaar bouwen aan IJsselstein!

De één woont er net, de ander al een leven lang. Sommigen wonen alleen, anderen samen of bij/met ouders of familie. De meesten van ons wonen in een rijtjeskasteel, soms met tuin of balkon. Sommigen van ons wonen extra ruim met rondom tuin. We genieten van de relatieve rust, het oude centrum, de mogelijkheden om te wandelen, binnen of buiten te sporten, de scholen voor onze kinderen. En daarnaast van alle fijne voorzieningen zoals veel winkels, een eigen museum, een kasteelpark, het Fulcotheater, gezellige restaurants en cafés. Ook de komende jaren wil D66 met bewoners, organisaties en andere partijen blijven investeren in de toekomst van IJsselstein.

Overhandiging

“Met elkaar bouwen aan IJsselstein” is de titel van het verkiezingsprogramma van D66 voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Het programma werd maandag overhandigd door partijvoorzitter Erik Jan Elsenaar aan lijsttrekker Joeri Eijzenbach. Deze laatste was uit voorzorg in quarantaine, dus vond de overhandiging digitaal plaats. Een voorbeeld hoe deze rare tijden vragen om nieuwe creatieve oplossingen.

“We zijn trots op IJsselstein en wonen er graag. Dat willen we zo houden.”

Joeri Eijzenbach, lijsttrekker

Speerpunten

Voor de komende vier jaar hebben we drie speerpunten benoemd in ons programma:

• Wonen en bouwen, omdat iedereen recht heeft op een eigen thuis.
  • Klimaat en natuur, omdat het 5 voor twaalf is en we nu echt stappen moeten zetten.
  • Gelijkheid en onderwijs, omdat iedereen gelijke kansen verdient en zichzelf moet kunnen zijn.

Beeld: D66 IJsselstein

Het volledige verkiezingsprogramma vind je hier.

“Willen we vooruitgang boeken op deze belangrijke onderwerpen dan moeten we de handen ineenslaan en met elkaar de dialoog aangaan om oplossingen te realiseren.”

Joeri Eijzenbach., lijsttrekker