Maak deze week kennis met Jan-Willem de Bruijn

Nog 6 weken tot de gemeenteraadsverkiezingen! Maak deze week kennis met Jan-Willem de Bruijn, onze nr. 6 op de lijst.

Ervaren raadslid

Jan-Willem is net als Bert een bekend gezicht in de IJsselsteinse politiek. Van 2002 tot 2005 was hij fractievoorzitter en gemeenteraadslid in IJsselstein. Hij kijkt op die periode terug met gemengde gevoelens. Het politieke debat spreekt hem aan maar het leek vaak ten koste te gaan van besluitvorming. Inwoners hebben in zijn ogen toch vooral behoefte aan daadkracht. Zeker nu we als gemeente voor een aantal belangrijke opgaven staan.

“Als ik kijk wat er de laatste jaren in IJsselstein is neergezet hoop ik dat in de volgende raadsperiode vooral veel zal worden samengewerkt en niet het debat maar de dialoog wordt opgezocht. Ik ben positief ingesteld en wil mij hier graag voor inzetten.”

Jan-Willem de Bruijn

Meer woningen

Er is nog een reden waarom hij zich opnieuw kandidaat stelt. De generatie van zijn kinderen wordt nu al de ‘pechgeneratie’ genoemd: wooncrisis, klimaatcrisis en mogelijk een studieschuld. Dat baart hem soms zorgen. Als gemeenteraadslid wil hij zich inzetten voor meer woningen in IJsselstein. Huidige en toekomstige generaties moeten hier ook kunnen wonen: “IJsselstein is een fijne stad met mooie voorzieningen en ruimte voor ondernemerschap zodat karakter en kwaliteit van IJsselstein behouden blijven.”

Meer weten?

Sinds Jan-Willem op zijn 18e lid werd van D66 heeft hij zich in verschillende rollen en functies ingezet voor de partij. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen die op kamers wonen. Hij woont in Zenderpark. In het dagelijkse leven houdt hij zich bezig met studentenhuisvesting. In zijn vrije tijd kun je hem terugvinden op de tennisbanen van IJTC Groenvliet.

Meer weten over Jan-Willem? Lees het hier.

Jan-Willem de Bruijn

Jan-Willem de Bruijn - Beeld: Loranne van der Zalm