Kandidatenlijst D66 Gemeenteraads-verkiezingen bekend

De leden van D66 IJsselstein hebben de definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld. De lijst is een combinatie van nieuwe gezichten en mensen met ervaring. In juli hadden de leden al Joeri Eijzenbach als lijsttrekker aangewezen.
De kandidatenlijst wordt afgesloten door Marijke van Beukering, voormalig wethouder en tegenwoordig 2e kamerlid voor D66. Ook zij gaat een bijdrage aan de campagne leveren en is ondanks haar inzet in de landelijke fractie nog steeds in IJsselstein lokaal actief.

“Ik ben trots op deze lijst. Het is goed om te zien dat veel leden hebben gestemd, dat past bij onze democratische partij. Met dit sterke team gaan we volop campagne voeren en gaan we voor een mooie verkiezingsuitslag. Samen staan we voor ervaring, inhoud en vernieuwing binnen de IJsselsteinse politiek.”

Joeri Eijzenbach, lijsttrekker D66 IJsselstein

Kandidatenlijst

De definitieve kandidatenlijst van D66 IJsselstein voor de gemeenteraadsverkiezingen ziet er als volgt uit:

• Joeri Eijzenbach (lijsttrekker)
  • Jelte Huizinga
  • Alie Tigchelhoff
  • Rhodé Timmer
  • Dagmar van der Zalm
  • Jacques Eding
  • Jan Willem de Bruijn
  • Bert Kamminga
  • Jos Pel
  • Kees Mulder
  • Linda Nooitmeer
  • Rianne van Riet
  • Bob van Pelt
  • Anco Pottjewijd
  • David Veenendaal
  • John Jansen
  • Peggy Adema
  • Marijke van Beukering

“Ik ben blij dat zoveel leden hun betrokkenheid bij D66 en het sociaal liberale gedachtengoed hebben laten spreken. Of dat nou als verkiesbare kandidaat, niet-verkiesbare kandidaat of lijstduwer is. Met deze lijst, ons nieuwe campagneteam, ons binnenkort vast te stellen verkiezingsprogramma en hopelijk nog vele leden die een handje helpen bij de campagne heb ik het volste vertrouwen in een mooi resultaat op 22 maart aanstaande!

Erik Jan Elsenaar, voorzitter D66 IJsselstein