Kom naar “MIJ” en praat mee over het belang van vrouwen in de politiek

Els Borst zei het al: “Politiek is veel te belangrijk om alleen aan mannen over te laten.”
Op dinsdag 8 maart – internationale vrouwendag – organiseert D66 IJsselstein een interessante en leuke bijeenkomst in Museum IJsselstein. Iedereen (hij/zij/het) is van harte welkom vanaf 19.30 uur. Natuurlijk zijn de vrouwelijke kandidaten op de lijst aanwezig.

Nog nooit zaten er zoveel vrouwen in de het kabinet. We hebben de eerste vrouwelijke minister van Financiën. Het aantal vrouwen blijft nog steeds achter, maar we zien in de politiek een steeds betere afspiegeling van de verhouding mannen en vrouwen in onze samenleving. Op dinsdag 8 maart vieren we internationale vrouwendag. D66 grijpt deze dag aan voor een thema-avond over ‘vrouwen in de politiek’.

Meer vrouwen in de politiek

Op heel veel verschillende plaatsen en in verschillende functies kunnen vrouwen (nog) actiever bijdragen. Soms wat meer op de voorgrond en soms wat meer op de achtergrond en alles ertussen in.
Als bestuurslid, vrijwilliger, commissielid, raadslid en als lid van de Tweede Kamer. Het aantal vrouwen blijft nog steeds achter.
Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen kan meedoen.

In gesprek

Alie Tigchelhoff (raadslid en voorheen bestuurslid): “Ik ga in gesprek met Peggy Adema (commissielid en voormalig raadslid) en Marijke van Beukering (lid van de Tweede Kamer, daarvoor wethouder en raadslid in IJsselstein). Zij geven graag een inkijkje hoe het toegaat in de politiek, over hobbels die ze hebben moeten nemen en kansen die ze hebben gekregen.”

Natuurlijk kun je tijdens de bijeenkomst ook kennismaken met Rhodé Timmer, Linda Nooitmeer en Rianne van Riet, meer kandidaten op de lijst van D66 IJsselstein.

Wensen voor IJsselstein

Naast de mogelijkheid om vragen te stellen gaan we ook graag in gesprek met jullie. Zouden we meer moeten doen voor vrouwen? Helpt gratis kinderopvang? Moeten we meer rekening houden met vrouwen bij gebiedsontwikkeling? Moeten we parkeerplaatsen voor vrouwen dichterbij reserveren zodat het veiliger is in het donker? Etc.

Het is niet nodig om je aan te melden maar het mag wel. Stuur een mail naar [email protected]. Vermeld dat het om de bijeenkomst in MIJ gaat. Stuur ook een mail als je vanuit huis de bijeenkomst wil volgen.

Uitnodiging internationale vrouwendag 2022 Beeld: D66 IJsselstein