Fietsen

We maken ons al jaren zorgen over de veiligheid van een aantal rotondes in onze gemeente. Vooral de rotondes waar het fietspad maar langs één kant loopt, zoals bij de Fruitlaan en Van Hertumweg, zorgen regelmatig voor gevaarlijke situaties. Onlangs, op 5 december, raakte hier opnieuw een fietser gewond na een aanrijding. Dit soort ongelukken zijn helaas geen uitzondering.

Bij D66 Goes vinden we het belangrijk om te weten wat er speelt in onze gemeente. Daarom trekken we regelmatig de wijken van Goes in om met bewoners in gesprek te gaan. We vragen hen naar hun ervaringen, ideeën en wat zij graag verbeterd willen zien in hun woonomgeving. Op die manier kunnen we het geluid van Goes meenemen in ons werk en voorstellen doen aan de wethouders en burgemeester om Goes nóg fijner te maken om in te wonen.

Al in december 2016 vroegen wij aandacht voor de keuze van het tweerichtings fietsverkeer voor de nieuwe rotondes in de omgeving van de nieuwe spooronderdoorgang.

Net als de ANWB wil D66 Goes meer aandacht voor goede en veilige fietsroutes. Wij willen een vervolg op Goes Beter Bereikbaar specifiek gericht op de fietser!

We maken ons al jaren zorgen over de veiligheid van een aantal rotondes in onze gemeente. Vooral de rotondes waar het fietspad maar langs één kant loopt, zoals bij de Fruitlaan en Van Hertumweg, zorgen regelmatig voor gevaarlijke situaties. Onlangs, op 5 december, raakte hier opnieuw een fietser gewond na een aanrijding. Dit soort ongelukken zijn helaas geen uitzondering.

Bij D66 Goes vinden we het belangrijk om te weten wat er speelt in onze gemeente. Daarom trekken we regelmatig de wijken van Goes in om met bewoners in gesprek te gaan. We vragen hen naar hun ervaringen, ideeën en wat zij graag verbeterd willen zien in hun woonomgeving. Op die manier kunnen we het geluid van Goes meenemen in ons werk en voorstellen doen aan de wethouders en burgemeester om Goes nóg fijner te maken om in te wonen.

Al in december 2016 vroegen wij aandacht voor de keuze van het tweerichtings fietsverkeer voor de nieuwe rotondes in de omgeving van de nieuwe spooronderdoorgang.

Net als de ANWB wil D66 Goes meer aandacht voor goede en veilige fietsroutes. Wij willen een vervolg op Goes Beter Bereikbaar specifiek gericht op de fietser!

Wij willen, ondanks het besluit dat genomen wordt door de gemeenteraad van Goes over de route voor de ondertunneling van het spoor, weten waarom de gemeente vast blijft houden aan fietsverkeer in beide richtingen. Sinds de ervaringen met het Nansenplein, weet iedere weggebruiker in Goes, dat met fietsers rechtsom op een rotonde een onoverzichtelijke situatie ontstaat.

Om de doorstroming van het autoverkeer te bevorderen legt de gemeente Goes rotondes aan. Formeel hebben fietsers op veel rotondes voorrang, maar echt veilig is dat niet. Zeker niet als het kruisende fietspad in twee richtingverkeer voorziet.

Wij willen, ondanks het besluit dat genomen wordt door de gemeenteraad van Goes over de route voor de ondertunneling van het spoor, weten waarom de gemeente vast blijft houden aan fietsverkeer in beide richtingen. Sinds de ervaringen met het Nansenplein, weet iedere weggebruiker in Goes, dat met fietsers rechtsom op een rotonde een onoverzichtelijke situatie ontstaat.

Om de doorstroming van het autoverkeer te bevorderen legt de gemeente Goes rotondes aan. Formeel hebben fietsers op veel rotondes voorrang, maar echt veilig is dat niet. Zeker niet als het kruisende fietspad in twee richtingverkeer voorziet.

Toont 8 van 8