Bewegen is meer dan sport alleen!

Bewegen is meer dan sport alleen, we zijn dan ook blij met deze Beweegvisie, dat wordt uitgegaan van het bredere begrip ‘bewegen’ ipv ‘sport’.

Bewegen is gezond

We willen wel aansluiten bij de landelijke en Zeeuwse sportnota’s, ook al ligt daar de focus vooral op sport. Bewegen is gezond en belangrijk voor jong en oud. Het is ook leuk, belangrijk voor het aangaan van sociale contacten.

Nieuwe mountainbikeroute

We zijn blij met de voorgestelde Beweegvisie waar onder andere aandacht wordt geschonken aan breedtesporten in de Goese buitenruimte. Daar hebben wij ook ideeën over. Tijdens de debatraad van 19 september hebben wij een voorstel gedaan voor een nieuwe mountainbikeroute die onze Goese MTB-route verbindt met de MTB-route bij Heinkenszand in Borsele. Een idee waarbij we grens overstijgend de verbinding zoeken met onze buurgemeente.

Wethouder Alssema vindt het een leuke suggestie en gaat in overleg met diverse MTB groepen om ons voorstel te bestuderen.

We kijken uit naar de opening!

Voorstel voor nieuwe MTB route - Beeld: Jeroen van de Merwe

Bekijk het voorstel