Minister Rob Jetten mee op campagne voor D66 Ede

Huidig Minister voor Klimaat en Energie, Rob Jetten, bracht op zaterdag 26 februari een bezoek aan het centrum van Ede. Na een interview met een lokale student journalistiek over klimaat en jongeren trok de Minister voor Klimaat en Energie samen met een team van de lokale D66-fractie het centrum van Ede in om te flyeren voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen.

Een beter klimaat

Een belangrijk onderwerp voor D66 bij de aankomende verkiezingen is klimaat en milieu. Als het aan D66 ligt loopt Ede niet langer achterop als het gaat om de opwek van groene energie. In plaats daarvan wil D66 werk maken van groene energie voor iedereen. Het moet voor iedereen aantrekkelijk worden om duurzame keuzes te maken. Of dat nou gaat om duurzame lokale producten of om het opwekken van groene energie met zon op dak. Door juist ook jongeren, starters en Edenaren met een lager inkomen te ondersteunen wil D66 de energietransitie voor iedereen lonend maken. Dat was dan ook de boodschap van de D66 minister in het interview over klimaat en jongeren.

Love = love

Tijdens het bezoek van Rob Jetten werd er ook stilgestaan bij de lokale expositie Love=Love. Deze expositie van fotograaf Arjan van Bruggen in het centrum van Ede vraagt aandacht voor LHBTIQ+ers in Ede. Een van de punten waar D66 zich samen met een groot gedeelte van de raad voor heeft hardgemaakt is dat Ede sinds 2021 een regenbooggemeente is met specifiek beleid op het gebied van LHBTIQ+ emancipatie.

De D66-fractie laat weten dat ook de aankomende 4 jaar “jezelf kunnen zijn” en LHBTIQ+ emancipatie weer twee belangrijke onderwerpen zullen zijn voor D66: “Concrete stappen zijn nodig om de veiligheid, de zichtbaarheid en de acceptatie van LHBTIQ+ Edenaren te verbeteren.”