Duurzaam Bennekom te gast bij de raad

Leden van Duurzaam Bennekom waren op uitnodiging van D66 “Gast van de raad”. Edese politieke partijen mogen elk jaar gasten meenemen om achter de schermen van de lokale politiek te kijken. Op initiatief van D66 Ede waren op 15 februari onder andere leden van Duurzaam Bennekom te gast, zodat we in gesprek konden over de het klimaatbeleid van de gemeente Ede.

Rondleiding

Tijdens de rondleiding in het gemeentehuis lieten we de kamers zien van de burgemeester, wethouder en griffier en de kamers van alle fracties. D66-raadslid Louke Koopmans gaf een uitleg wat je allemaal doet als raadslid en hoe besluiten worden genomen. Tijdens de maaltijd was er tijd om kennis te maken met het team van D66 van raadsleden en fractievolgers.

Raadsvergadering

Om 19.00 mochten de gasten achterin de plenaire debatzaal zitten tijdens de besluitvormende vergadering. Na het vaststellen van de agenda, werd er een vraag gesteld van de SGP. Daarna waren er twee debatten over tijdelijke opvanglocatie Oekraïners en een bestemmingsplan Wethoudersbuurt. Twee onderwerpen met een levendig debat.

Heb je zelf ook interesse om een keer Gast van de Raad te zijn?