Debat over sluiting overgang Kerkweg

D66 Ede heeft bij het debat over de sluiting van de Kerkweg aandacht gevraagd voor de blinde vlek van de gemeente voor Ede-Zuid. Al jaren wijzen de buurtbewoners erop dat de plannen voor de Spoorzone de barrierewerking tussen Noord en Zuid niet verbeterd hebben, maar gaan verslechteren. Jarenlang hebben politici besluiten voor zich uit geschoven, totdat nu sluiting van de overweg Kerkweg onvermijdelijk wordt omdat er zes treinen per uur overheen gaan komen.

Historische fout

Daarom heeft D66 de motie mede-ingediend voor een extra wijk-wijkverbinding. Om de historische fout te herstellen met de huidige Koepeltunnel waar Ede-Zuid weinig tot niets aan heeft. Door auto’s die om moeten rijden komen fietsroutes naar scholen steeds verder onder druk door extra autoverkeer.

De blinde vlek voor Ede-Zuid moet stoppen

Stephan Neijenhuis, fractievoorzitter D66 Ede

Blinde vlek

D66 ziet helaas dat Ede-Zuid vaker achter het net vist bij de gemeente. De brandweerpost bij de Stadspoort wordt gesloten. Het Horabos wordt onder druk gezet door bouwplannen. En de wegen waar auto’s nu heen moeten in plaats van de overweg zijn al overvol omdat de Parklaan nog steeds niet aangelegd is. Daarom wil D66 bijvoorbeeld ook dat Ede-Zuid en Bennekom voor het maatschappelijk werk niet als één wijk worden behandeld. We hopen dat de motie voor een extra wijk-wijkverbinding tot een meerderheid kan leiden en een oplossing voor de wijk.